به گزارش زیرنویس ، متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۹ مهرماه جاری اعلام کرد: حداقل ۲۲ شهروند آمریکایی در اسرائیل جان خود را از دست داده اند.ما به قربانیان و خانواده های همه آسیب دیدگان عمیقا تسلیت می گوییم. پیش از این […]

به گزارش زیرنویس ، متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۹ مهرماه جاری اعلام کرد: حداقل ۲۲ شهروند آمریکایی در اسرائیل جان خود را از دست داده اند.ما به قربانیان و خانواده های همه آسیب دیدگان عمیقا تسلیت می گوییم.

پیش از این ، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد در پی حمله حماس به اسرائیل که صدها کشته برجا گذاشت، دستکم ۲۰ شهروند آمریکایی مفقود شده‌اند.

سالیوان تصریح کرد: مشخص نیست چند نفر از شهروندان آمریکایی مفقودشده به عنوان گروگان نگهداری می‌شوند. «این به معنی آن نیست که ۲۰ شهروند آمریکایی یا بیشتر گروگان حماس هستند بلکه به این معنی است که این تعداد از شهروندان آمریکایی پس از این حملات ناپدید شده‌اند.»

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دست‌کم ۱۴ شهروند آمریکایی در حمله حماس به اسرائیل کشته شده‌اند و احتمالا برخی از شهروندان این کشور در بین گروگانهای حماس باشند.

سالیوان همچنین گفت: در حال انجام برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص تمامی سناریوهای محتمل در ارتباط با رژیم اسرائیل هستیم. در حال حاضر هیچ برنامه ای برای اعزام نیروهای آمریکایی به اسرائیل وجود ندارد. زمانی که بخواهیم کارشناسان اطلاعاتی را برای همکاری با اسرائیلی‌ها بفرستیم، روی این موضوع تمرکز خواهیم کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: در روزهای آینده به همکاری با “اسرائیل” ادامه خواهیم داد تا بتواند از خود دفاع کند.

سالیوان همچنین اضافه کرد: ما در مورد مسئله شهرک نشینان غزه با اسرائیلی ها و مصری ها گفتگو کردیم و مایل هستیم که گذرگاه های امن برای غیرنظامیان از غزه را تامین کنیم.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام « طوفان الاقصی » را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

۵ روز از حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاب حدود ۵ هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار اسرائیلی کشته و ۱۱۰۰ فلسطینی شهید و هزاران نفر مجروح شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه عصر چهارشنبه اعلام کرد که پنج هزار و ۳۳۹ نفر از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند.

منبع : ایرنا

منبع خبر: رکنـا