۲۸ هزار مامور پلیس به دوربین البسه مجهز می‌شوند
۲۸ هزار مامور پلیس به دوربین البسه مجهز می‌شوند

اطلاعات نوشت:  سردار احمد دولتخواه  در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات و عملکرد پلیس پرداخت و با اعلام این که ۸۰۰۰ دوربین البسه تا پیش از آذرماه در اختیار پلیس قرار می گیرد، افزود:  نیاز پلیس به دوربین البسه بیش از ۵۰هزار دستگاه است و امیدوارم با تامین اعتبار لازم، بتوانیم تا پایان امسال، شمار […]

- ۲۸ هزار مامور پلیس به دوربین البسه مجهز می‌شوند

اطلاعات نوشت:  سردار احمد دولتخواه  در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات و عملکرد پلیس پرداخت و با اعلام این که ۸۰۰۰ دوربین البسه تا پیش از آذرماه در اختیار پلیس قرار می گیرد، افزود:  نیاز پلیس به دوربین البسه بیش از ۵۰هزار دستگاه است و امیدوارم با تامین اعتبار لازم، بتوانیم تا پایان امسال، شمار بیشتری از مأموران را به این دوربین ها مجهز کنیم.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا در ادامه درباره راه اندازی سامانه استعلام وضعیت خودرو که به تازگی انجام شده است، تاکید کرد: این سامانه به طور لحظه‌ای شرایط و وضعیت وسائل نقلیه را برای انجام معاملات در اختیار مردم قرار می دهد.

 ولتخواه اظهار داشت:‌ سامانه استعلام وضعیت خودرو به طور لحظه‌ای شرایط و وضعیت وسائل نقلیه را در اختیار مردم قرار می دهد و قرار است روی سکوهای خدمات عمومی مستقر شود.

وی با تاکید بر این که با رضایت مالک، مشخصات خودرو روی این سامانه قرار می گیرد، افزود: هر وقت قرار است از یک وسیله نقلیه استعلام گرفته شود، ابتدا گذرواژه ای برای مالک به طور پیامکی ارسال می شود که در صورت رضایت مالک، وضعیت خودرو به خریدار نمایش داده می شود.

دولتخواه  ادامه داد: تعدد معامله وسائل نقلیه، سابقه بیمه نامه، شرایط سند و حتی وضعیت گارانتی خودرو در این سامانه بارگذاری خواهد شد.
وی افزود: قوه قضاییه، وزارت کشور، شرکت‌های بیمه و خودروسازان باید به این سامانه متصل شوند که تاکنون فراجا و صنعت بیمه به این سامانه متصل شده اند و طبق قانون بزودی بقیه دستگاه ها هم باید به آن متصل شوند.

معاون اطلاعات و ارتباطات فراجا درباره هوشمند شدن خدمات پلیس هم  گفت: در فراجا برای بهره گیری از رسانه و همچنین فناوری های نوین در خدمات رسانی به مردم برنامه‌های مدونی شکل گرفته است.بیش از ۳۰۰سامانه و زیرسامانه نرم افزاری برای خدمات رسانی به مردم در گستره کشور ایجاد شده است تا برای تصمیم‌گیری و خدمات به مردم در کوتاه ترین زمان با دقت و کیفیت بالا اطلاعات موردنظر را ارائه دهد .

 دولتخواه به آمار خدمات الکترونیکی ارائه شده از سوی یگان‌ها و رده‌های مختلف فراجا به مردم هم اشاره کرد و گفت: پلیس امسال بیش از ۶۷۵میلیون خدمت الکترونیکی به مردم ارائه کرده است که آمار قابل توجهی بوده و از طریق درگاه‌های مختلف به مردم ارائه شده است.

منبع: اطلاعات انلاین