به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در دومین دور سفر استانی خود به فارس، وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز شهر شیراز شد و مورد استقبال استاندار فارس و دیگر مسئولان این استان قرار گرفت. بازدید و افتتاح ۶ قطعه آزادراه شیراز – اصفهان اولین برنامه مهم سفر رئیس جمهور به […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در دومین دور سفر استانی خود به فارس، وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز شهر شیراز شد و مورد استقبال استاندار فارس و دیگر مسئولان این استان قرار گرفت.

بازدید و افتتاح ۶ قطعه آزادراه شیراز – اصفهان اولین برنامه مهم سفر رئیس جمهور به شیراز است که صبح امروز انجام خواهد شد و پس از آن از ساعت ۱۵:۳۰ امروز حجت‌الاسلام رئیسی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شهر شیراز با مردم دیدار و سخنرانی می‌کند.

حضور و سخنرانی در مراسم ملی و جهانی روز حافظ و رونمایی از تمبر و نشان بین‌المللی حافظ و نشست با اهالی فرهنگ، نویسندگان و شاعران این استان فارس از جمله دیگر برنامه‌های اصلی امروز رئیس جمهور در سفر دوروزه به شیراز است.

از شب گذشته نیز برخی از اعضای هیأت دولت و وزرا از جمله وزیر آموزش و پرورش وارد استان فارس شدند.

همچنین بهره‌برداری از خط دوم انتقال آب از سد دردوزن و همزمان با آن، شبکه فاضلاب آباده به بهره‌برداری می‌رسد. در این سفر سه بزرگراه شیراز-فسا، داراب-بندرعباس، شیراز-جهرم-لا-بندرعباس و شیراز-کوار-فیروزآباد-عسلویه به بهره‌برداری می‌رسد و توافقنامه احداث ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) منعقد خواهد شد؛ بنابراین گزارش، همچنین برای نخستین بار در کشور شهرک صنعتی صنایع دستی در کلانشهر شیراز با حضور رئیس جمهور در فضایی به وسعت ۲۰ هکتار جنب نمایشگاه بین‌المللی به زمین زده خواهد شد.

گفتنی است، در این سفر توافقنامه ۵۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با اشتغال ۲۷ هزار نفر منعقد خواهد شد.

در این سفر؛ بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان‌های فسا، داراب و زرین دشت حضور خواهد یافت و افتتاح ۱۶۰ تختخوابی امام حسین (ع) فسا و بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های وی است.

علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در سفر هیئت دولت به فارس به بازدید از پارک ملی بمو و اراضی شهرک بوستان و گلستان در شیراز، بازدید از دریاچه بختگان و تالاب کمجان در شهرستان بختگان و جلسه با مسئولان دانشگاه شیراز خواهد پرداخت.

سفر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز همراه با دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان فارس خواهد بود و همچنین از مرکز توانبخشی سلمان و بیمارستان در حال احداث جنت بازدید خواهد کرد.

همچنبن حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در شهرستان خنج، گراش و اوز برای بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان‌ها حضور پیدا خواهد کرد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصادی دانش بنیان رئیس جمهور نیز به شهرستان لارستان و جویم در جنوب استان فارس سفر خواهد کرد تا برج علم و فناوری لارستان، پروژه گازرسانی و کلینیک قلب الزهرا (س) لار را افتتاح کند، همچنین معاون علمی رئیس جمهور در مراسم دیدار با دانشجویان و اساتید استان فارس و افتتاح برج فناوری پارک علم و فناوری پارس شیراز نیز شرکت خواهد داشت.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در سفر هیئت دولت حضور در شهرستان زرقان را برعهده دارد.

شهرستان‌های استهبان، نی‌ریز و بختگان میزبان داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هستند تا واحد تولید انواع شمش و بیلت فولادی نی ریز، واحد تولیدی کنسانتره کرومیت و فروکروم در نی ریز، واحد تولیدی کنسانتره کرومیت و فروکروم و منگنز فرو آلیاژ رباط در استهبان و واحد تولیدی دانه بندی مصالح ساختمانی شرکت آمیا پارس در بختگان به دست معاون رئیس جمهور افتتاح شود.

سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور مهمان مردمان شهرستان سپیدان است تا مشکلات و مسائل این شهرستان را بررسی کند.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو نیز به شمال استان فارس و شهرستان‌های آباده و خرم بید سفر می‌کند تا در کنار بررسی مشکلات این دو شهرستان، طرح‌های آبرسانی از سد سلمان فارسی به شهر قیر، تصفیه‌خانه، شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهرستان‌های آباده، اقلید و خرم بید را افتتاح کند همچنین افتتاح پروژه‌های برق رسانی در سطح استان و بهره برداری از خط دوم آبرسانی به شیراز از دیگر برنامه‌های این وزیر دولت سیزدهم است.

مردمان سروستان، خرامه و کوار نیز میزبان عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین سفر هیئت دولت به فارس خواهند بود؛ همچنین افتتاح واحد تولیدی کاتالیست‌های ناهمگن در شیراز، دو خط تولید فراورده‌های لبنی شرکت رامک، واحد تولیدی الکترود گرافیتی و شفت‌های صنعتی مجتمع ذوب آهن پاسارگاد در کوار، واحد تولیدی سیلیکون‌های متالوژی در مرودشت و بازدید از طرح فولاد گوهر فرزانگان خرامه و بازدید از شهرک صنعتی ۲ شهرستان سروستان از دیگر برنامه‌های وزیر صمت این سفر است.

اوجی وزیر نفت نیز در شهرستان‌های لامرد و مهر برای افتتاح واحد پالایشگاهی و بهره برداری از پروژه‌های گازرسانی در سطح استان سفر خواهد کرد.

شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در غرب استان فارس نیز میزبان عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره برداری از پروژه اتصال فیبر نوری به منازل و کسب و کارهای کازرون در کنار بررسی مسائل و مشکلات شهرستان هستند؛ همچنین این وزیر کابینه حجت‌الاسلام رئیسی در مراسم بازدید از کارخانه‌ای در شیراز حضور خواهد داشت.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در شهرستان‌های شیراز، لارستان و اوز با هدف بررسی مشکلات و مسائل این شهرستان‌ها و افتتاح پروژه‌های ورزشگاه ۳ هزار نفری خیرساز منیری لارستان، ورزشگاه یک هزار نفری خیرساز اوز، بازدید از ورزشگاه ۶ هزار نفری شهید سلیمانی شیراز و استادیوم فوتبال پارس مرکز استان حضور خواهد یافت.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر هیئت دولت در فارس به شهرستان‌های کازرون و ممسنی برای بررسی مشکلات حضور خواهد یافت؛ همچنین این وزیر در دیدار رئیس جمهور با شعرا و هنرمندان نیز حاضر خواهد بود.

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان‌های ارسنجان، پاسارگاد و مرودشت سفر می‌کند تا در کنار بازدید از سردخانه و بسته بندی میوه سمیران سلامت شیراز، بازدید از کارخانه صنایع تبدیلی دشت نشاط زرقان، صنایع لبنی نعمتی در فسا، مجتمع گاوداری استخر در مرودشت، بازدید از گلخانه شرکت سیرجان بنیاد در مرودشت، بازدید از طرح کشت و صنعت برومند در پاسارگاد، گلخانه سبزی و صیفی جهانگیر در ارسنجان، بازدید از شرکت تعاونی کشاورزی پنبه کاران و زنجیره تولید پنبه درستکار در داراب، بازدید از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در بیضا، گلخانه هوشمند باقری در بیضا؛ یک گلخانه در شیراز و و بخشی از زنجیره ارزشی مجتمع لوتوس در شهرستان فسا را افتتاح کند.

شهرستان‌های اقلید، سرچهان و بوانات نیز در دومین سفر هیئت دولت در فارس میزبان رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش خواهند بود.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز در شهرستان اقلید حضور خواهد یافت و شرکت در مراسم افتتاح آزاد راه شیراز-اصفهان، افتتاح پروژه‌های بزرگراهی استان به طول ۱۱۹ کیلومتر، آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های بهسازی، اصلاح نقاط حادثه خیز، ایمن سازی و احداث راه‌های روستایی فارس، افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های واحد مسکونی نهضت ملی مسکن استان، واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت، افتتاح سایت رادار تنگه ریز میمند، افتتاح پروژه‌های راه آهن شهرستان‌های شیراز، خرم بید و مرودشت و آغاز عملیات اجرایی شهرک جدید جهرم از دیگر برنامه‌های این وزیر دولت سیزدهم است.

احمد وحیدی، وزیر کشور در دومین سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به فارس حضور در شهرستان‌های شیراز، فیروز آباد و فراشبند را برای افتتاح بازار پروتئین شیراز، رونمایی از خودروهای حمل و نقل شیراز، افتتاح کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز، پردیس سینمایی جوان شیراز، افتتاح خط تولید انبوه خودرو سورن پلاس در شیراز، بازدید از شروع عملیات اجرایی مسیر خط ۳ مترو و خط ارتباطی ۱و ۴ با هدف دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) متروی شیراز، افتتاح واحدهای تولیدی جدید کربنات سدیم فیروزآباد، بازدید از طرح توسعه کارخانه سیمان فارس نو در فیروزآباد و بازدید از کارخانه سرب و روی سرمه فیروزآباد در شهرستان فراشبند برعهده خواهد داشت.

همچنین انیسه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی، عضو شورای هماهنگی ارتباط با حوزه و روحانیت نیز در این سفر رئیس جمهور را همراهی خواهند کرد و در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور جمعی از فعالان اقتصادی شرکت خواهد کرد.

منبع: مـهر