به گزارش زیرنویس به نقل از العربی، وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشست فوق العاده روز چهارشنبه خود در قاهره با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکید کردند. در این بیانیه آمده است: اسرائیلی‌ها باید به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی به عنوان یک نیروی اشغالگر در […]

به گزارش زیرنویس به نقل از العربی، وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشست فوق العاده روز چهارشنبه خود در قاهره با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: اسرائیلی‌ها باید به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی به عنوان یک نیروی اشغالگر در قبال فلسطینی‌ها عمل کنند. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن دار بوده و نسبت به پیامدهای انسانی و امنیتی فاجعه بار تداوم حملات هوشیار باشند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: جامعه بین الملل باید فوراً و به صورت مؤثر برای تحقق این امر در راستای اجرای قوانین بین المللی و حمایت از امنیت منطقه و ثبات آن در برابر گسترش دایره خشونت‌ها وارد عمل شود. تاوان پیامدهای این روند را همگان پرداخت خواهند کرد.

وزرای خارجه اتحادیه عرب تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و کشتار غیرنظامیان و نقض قوانین بین المللی را محکوم کرده و خواهان حمایت از غیرنظامیان و آزادسازی تمام اسرا شدند.

آنها همچنین بر ضرورت لغو محاصره نوار غزه و اعطای مجوز برای ورود فوری کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی و سوخت به این منطقه و لغو تصمیمات ظالمانه تل آویو مبنی بر قطع آب و برق غزه تاکید کردند.

وزرای خارجه اتحادیه عرب از کشورهای عربی و جامعه جهانی خواستند حمایت‌های مالی لازم از آژانس‌های وابسته به سازمان ملل برای مقابله با این چالش را به عمل آورند.

آنها بر حمایت از ملت فلسطین و باقی ماندن آنها در سرزمین خود تاکید کرده و نسبت به تلاش‌ها برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از سرزمینشان هشدار دادند. اتحادیه عرب اعلام کرد که حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود باید محترم شمرده شود. رژیم صهیونیستی باید روند ساخت شهرک‌ها و مصادره اراضی فلسطینی‌ها و یورش به اردوگاه‌ها و تجاوز به مقدسات اسلامی و مسیحی را متوقف کند.

اتحادیه عرب تاکید کرد که تشکیل کشور مستقل فلسطین به مرکزیت قدس شرقی راه تحقق صلح فراگیر در منطقه است.

منبع: مـهر