علی تبریزنیا با بیان اینکه از حدود یک ساعت قبل به دلیل وقوع پدیده گرد و خاک دید افقی به ۱۰۰۰متر کاهش یافته است، افزود: سرعت وزش باد در شهرستان به ۵۸ کیلومتر در ساعت رسیده است. وی با اشاره به اینکه دما نسبت به ساعت قبل با توجه به ورود پدیده گردوخاک ۵ دقیقه […]

- تردد در این جاده‌ ممنوع شد

علی تبریزنیا با بیان اینکه از حدود یک ساعت قبل به دلیل وقوع پدیده گرد و خاک دید افقی به ۱۰۰۰متر کاهش یافته است، افزود: سرعت وزش باد در شهرستان به ۵۸ کیلومتر در ساعت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دما نسبت به ساعت قبل با توجه به ورود پدیده گردوخاک ۵ دقیقه افت داشته است، عنوان کرد: اکنون پدیده غالب در شهرستان گرد و خاک است.

رئیس اداره هواشناسی سرخس pm گفته شده از سوی اداره حفاظت محیط شهرستان را ۲۰۰۰ میکروگرم اعلام کرد و افزود: میانگین لحظه‌ای pm مهم نیست و معیار میانگین ۲۴ ساعت است، اگر طی این مدت pm از ۱۵۰ میکروگرم بالاتر برود شرایط ناسالم اعلام می‌شود.

وی از صحرای قره قوم ترکمنستان در خارج شهرستان و هم چنین منطقه خانگیران محدوده دهستان گنبدلی، ابمال و صمدآباد به عنوان کانون‌های اصلی ریزگردها در داخل سرخس نام برد.

تبریزنیا اظهار کرد: پارسال ۳۸ روز و از ابتدای امسال تا قبل از نصب دستگاه سنجش آلاینده محیط‌زیست ۲۲ روز شهرستان با پدیده گرد و خاک مواجه بوده است.

وی از درگیر شدن شهرستان با پدیده تغییر اقلیم خبر داد و گفت: تغییر اقلیم یک پدیده جهانی است که همه شهرستان‌ها متناسب با زیرساخت‌هایشان تحت تأثیر این پدیده قرار می‌گیرند، ولی بدتر از اقلیم گرم و خشک در پدیده تغییر اقلیم دیگر نداریم.

رئیس اداره هواشناسی سرخس افزود: سیستم گرد و خاک را تا بعد از ظهر در شهرستان خواهیم داشت و بعد از آن احتمال وقوع بارش‌های رگباری و تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها در شهرستان وجود دارد.

                                                                             ریزگردها جاده سرخس را مسدود کردند

فرماندار سرخس گفت: با توجه به هجوم ریزگردها و کاهش دید افقی و هم چنین خروج تعدادی از خودروها از جاده، از هم‌اکنون تا اطلاع ثانوی جاده سرخس به مشهد مسدود است.

حسن ‌نوری‌زاده با بیان اینکه از حرکت رانندگان در محور سرخس به مشهد جلوگیری می‌شود، عنوان کرد: هم‌اکنون پلیس از حرکت رانندگان در این محور جلوگیری می‌کند.

وی از همین رو به رانندگان توصیه کرد ضمن رعایت سرعت مطمئنه، نکات ایمنی را هنگام تردد رعایت کنند.

۴۷۴۷

منبع: خبـرآنلاین