روزنامه جمهوری اسلامی از واکنش وزیر کشور به موضوع هجوم مهاجران افغان به ایران تعجب و انتقاد کرده است. در این مطلب آمده است؛ پدیده حضور مهاجران افغان در ایران و ورود غیرقانونی اتباع افغانستانی به کشورمان، با پیامدهای پنهان و آشکار آن، در این هفته نیز موضوع بحث رسانه‌ها و محافل اجتماعی بود که […]

روزنامه جمهوری اسلامی از واکنش وزیر کشور به موضوع هجوم مهاجران افغان به ایران تعجب و انتقاد کرده است.

در این مطلب آمده است؛

پدیده حضور مهاجران افغان در ایران و ورود غیرقانونی اتباع افغانستانی به کشورمان، با پیامدهای پنهان و آشکار آن، در این هفته نیز موضوع بحث رسانه‌ها و محافل اجتماعی بود که در برخی استانها نیز اقداماتی برای اخراج اتباع بی‌مجوز صورت گرفت.

آمار تکان ‌دهنده حضور این اتباع در داخل ایران که با ارقامی بین ۵ تا ۸ میلیون در نوسان است، آثار و تبعات سیاسی و اجتماعی زیادی را به همراه دارد که متاسفانه متولیان امور هرگز نگاه کارشناسی و مستندی به آن نداشته و تهدیدات این حضور را جدی نگرفته‌اند، در حالی که مردم با درک این وضعیت، که کمترین آثار آن برهم زدن ترکیب جمعیتی در برخی مناطق کشور به ضرر شهروندان ایرانی است، آن را تهدیدی می‌دانند که دولت برای حل آن موظف به ارائه برنامه و سازوکار هوشمندانه است.

در چنین شرایطی که انتظار می‌رود مسئولان بویژه وزارت کشور به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل کند، اظهارات وزیر کشور تعجب ‌برانگیز بود. وی در اظهاراتی به جای توضیح درباره سیل هجوم مهاجرین غیرقانونی افغانی به ایران و مسئولیت‌های وزارت کشور در زمینه مقابله با این پدیده و ساماندهی مهاجران، این حساسیت عمومی و مردمی را افغانی‌ ستیزی دانسته و به این نکته توجه نکرده که نگرانی مردم کشورمان از هجوم سیل‌آسای اتباع غیرمجاز افغانی به ایران است نه اتباع مجاز.

برترین ها

+