جوان ۲۴ ساله‌ای که در پی قتل زن جوانی در زیرزمین خانه متروکه تحت تعقیب کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار داشت، روز گذشته در پردیس تهران به دام افتاد و به ارتکاب جنایت در مشهد اعتراف کرد.   سرهنگ کارآگاه جواد شفیع‌زاده رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: به دنبال کشف جسد زن ۲۴ […]

 جوان ۲۴ ساله‌ای که در پی قتل زن جوانی در زیرزمین خانه متروکه تحت تعقیب کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار داشت، روز گذشته در پردیس تهران به دام افتاد و به ارتکاب جنایت در مشهد اعتراف کرد.

 

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع‌زاده رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: به دنبال کشف جسد زن ۲۴ ساله تبعه خارجی( افغانستانی )در زیرزمین یکی از منازل ویلایی متروکه در بولوار چمن مشهد، گروهی از افسران کارآزموده اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با هماهنگی و دستورات قاضی ویژه قتل عمد وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند.

 

وی افزود: بررسی‌های مقدماتی نشان داد که زن جوان با شال خودش خفه شده است و احتمالاً با قاتل سابقه آشنایی دارد چراکه در بازدیدهای صحنه جرم هیچ آثاری از ورود خشونت بار به محل دیده نمی‌شد. از سوی دیگر تماس مشکوکی که با همسر نجیبه (مقتول) گرفته شده بود بیانگر شناخت متهم از وضعیت اجتماعی زن جوان بود.

 

سرهنگ شفیع‌زاده ادامه داد: به همین دلیل گروه تخصصی کارآگاهان زیرنظر مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) به تجزیه و تحلیل جرم پرداختند و سپس با راهنمایی‌های تجربی قاضی دکتر صادق صفری به سرنخ‌هایی از ارتباط جوان ۲۴ ساله افغانستانی در فضای مجازی دست یافتند که در یکی از گروه‌های تلگرامی با نجیبه (مقتول) آشنا شده بود.

 

مقام ارشد پلیس آگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: ادامه تحقیقات نشان داد که نادر ملک (متهم ۲۴ ساله) در یک طباخی مشغول کار است اما وقتی کارآگاهان برای دستگیری وی وارد عمل شدند مشخص شد او به سمت تهران گریخته است. بنابراین رصدهای اطلاعاتی با هماهنگی قضایی ادامه یافت تا این که وی با همکاری حراست شرکت عمران شهر پردیس شناسایی شد.

 

وی گفت: به همین دلیل گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سروان عظیمی مقدم (افسر پرونده) عازم تهران شدند و متهم به قتل فراری را روز چهارشنبه دستگیر کردند.

 

سرهنگ شفیع‌زاده اضافه کرد: وی دقایقی بعد از دستگیری، ارتکاب قتل در منزل ویلایی مترکه را پذیرفت و گفت آن زن را که هموطن خودم بود در تاریخ بیست و چهارم مهر و پس از مشاجره لفظی خفه کردم.

 

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تحقیقات در این باره با دستور ویژه قضایی ادامه دارد.

روزنامه خراسان

+