ادامه استفاده رژیم صهیونیستی از بمب فسفری در بمباران غزه
ادامه استفاده رژیم صهیونیستی از بمب فسفری در بمباران غزه

رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و لبنان از بمب فسفری استفاده کرده است.

به گزارش زیرنویس،به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان دیده‌بان حقوق بشر تأیید کرد که رژیم صهیونیستی طی روزهای ۱۰ و ۱۱ اکتبر در حمله به غزه و لبنان از بمب فسفری استفاده کرده است.

رسانه‌های عبری زبان گفته‌اند که ارتش در غزه از بمب‌هایی استفاده کرد که اخیراً از ایالات متحده آمریکا وارد شده بود.

ساعاتی پیش از این وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده بود که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی به ۱۵۳۷ نفر افزایش یافته است.

تاکنون ۵۰۰ کودک و ۲۷۶ زن هم در حملات دشمن صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند.

شمار مجروحان هم ۶۶۱۲ نفر اعلام شده که ۱۶۴۴ نفر از آنان کودک و ۱۰۰۵ نفر هم زن هستند.

از سوی دیگر، تعداد تلفات رژیم صهیونیستی در نبرد اخیر با نیروهای فلسطینی به ۱۴۰۰ نفر رسید.

براساس این گزارش، ۲۴۵ نفر از ۱۴۰۰ نفر تلفات رژیم صهیونیستی نیز شامل نیروی نظامی این رژیم هستند.

در همین ارتباط نیز، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرد که ساکنان نوار غزه در معرض نسل‌کشی قرار دارند.

«فرانچسکا آلبانیز» روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی تاکید کرد که تعداد زیادی از ساکنان نوار غزه به شیوه‌ای وحشیانه‌تر از قبل قتل عام شدند و این منطقه تحت محاصره همچنان تحت ضربات سخت و گسترده “اسرائیل” قرار دارد.

آلبانیز تصریح کرد که قطع آب، برق و غذای ساکنان غزه و محروم کردن آن‌ها از دسترسی به نیازهای ضروری خود جنایت علیه بشریت است.

همچنین براساس گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی در مقابل سیاست گردان‌های قسام برای تخلیه شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور غزه در مقابل ادامه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه تسلیم شد.

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه بنیامین نتانیاهو با طرح تخلیه شهرک اشغالی سدیروت موافقت کرده است.

منابع خبری اعلام کردند که قرار است علاوه بر سدیروت، شهرک‌هایی نیز که در فاصله چهار تا هفت کیلومتری غزه قرار دارند، تخلیه شوند.

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس چند روز گذشته در چارچوب نبرد طوفان الاقصی شهرک اشغالی سدیروت را با صدها موشک و راکت هدف قرار داد و اعلام کرد اگر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه متوقف نشود، به حملات موشکی و راکتی تا تخلیه این شهرک و سایر شهرک‌های اشغالی مجاور غزه ادامه خواهد داد.

منبع: مـهر