شهادت بیش از ۱۰امدادگر در غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی
شهادت بیش از ۱۰امدادگر در غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی

بیش از ۱۰ امدادگر در غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی به شهادت رسیده‌اند.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی بیش از ۱۰ نفر از نیروهای امدادگر در حملات جنگنده‌های اسرائیلی به غزه شهید شدند.

از سوی دیگر در خبر دیگری از فلسطین، شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست به یک مغازه در شهرک حواره در نابلس یورش برده و قصد آتش زدن آن را دارند.

در همین ارتباط نیز، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرده است که ساکنان نوار غزه در معرض نسل‌کشی قرار دارند.

«فرانچسکا آلبانیز» روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی تاکید کرد که تعداد زیادی از ساکنان نوار غزه به شیوه‌ای وحشیانه‌تر از قبل قتل عام شدند و این منطقه تحت محاصره همچنان تحت ضربات سخت و گسترده “اسرائیل” قرار دارد.

آلبانیز تصریح کرد که قطع آب، برق و غذای ساکنان غزه و محروم کردن آن‌ها از دسترسی به نیازهای ضروری خود جنایت علیه بشریت است.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی در مقابل سیاست گردان‌های قسام برای تخلیه شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور غزه در مقابل ادامه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه تسلیم شد.

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه بنیامین نتانیاهو با طرح تخلیه شهرک اشغالی سدیروت موافقت کرده است.

منابع خبری اعلام کردند که قرار است علاوه بر سدیروت، شهرک‌هایی نیز که در فاصله چهار تا هفت کیلومتری غزه قرار دارند، تخلیه شوند.

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس چند روز گذشته در چارچوب نبرد طوفان الاقصی شهرک اشغالی سدیروت را با صدها موشک و راکت هدف قرار داد و اعلام کرد اگر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه متوقف نشود، به حملات موشکی و راکتی تا تخلیه این شهرک و سایر شهرک‌های اشغالی مجاور غزه ادامه خواهد داد.

همچنین نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی در کنست این رژیم که به نوعی بیانیه اعلام جنگ علیه نوار غزه محسوب می‌شود، گفت که اسرائیل گزینه‌ای غیر از مرگ یا زندگی ندارد.

وی در این سخنان افزود: همه ما در این جنگ متحد و یکپارچه هستیم. این جنگ باید با یک نتیجه واحد یعنی نابودی حماس پایان یابد.

نتانیاهو با بیان اینکه تل آویو کمک‌هایی از خارج برای شناسایی اجساد و تعیین مفقودان ناشی از عملیات موفق طوفان الاقصی دریافت کرده است، افزود: همه کشورها باید با حماس مقابله کنند و ما همه کشورهایی را که از رهبران حماس میزبانی می‌کنند، تحریم می‌کنیم.

وی ادامه داد: از رئیس جمهور بایدن خواستم تسلیحات در اختیار ما قرار دهد تا از تمامی شهرهای خود دفاع کنیم. فردا نیز با وزیر دفاع آمریکا دیدار می‌کنم و ما تا کنون کمک و تسلیحات زیادی از آمریکا دریافت کرده‌ایم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز هفتم اکتبر، روز عملیات بزرگ و غافلگیرانه مقاومت فلسطین علیه این رژیم را «روز سیاه» این رژیم توصیف کرد. وی همچنین گفت که «این روز وحشتناک‌ترین روز برای یهودیان پس از حادثه هولوکاست ثبت خواهد شد. ما چاره‌ای جز مرگ یا زندگی پیش روی خود نداریم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت: حماس اگر می‌توانست همه ما را به قتل می‌رساند. امروز همه توان خود را برای پیروزی به کار گرفته‌ایم. ما شهرهای اسرائیلی در اطراف غزه را دوباره بنا خواهیم کرد.

منبع: مـهر