میرشاد ماجدی رئیس جدید هیئت فوتبال استان تهران درباره برنامه‌های آتی خود برای مدیریت این بخش فوتبال، اظهار داشت: برای تعامل با بخش‌های مختلف فوتبال و ورزش از جمله اداره ورزش و جوانان استان تهران کار خواهم کرد. تا الان جوری بوده که هیئت فوتبال استان تهران با یک استراتژی و یک نفر پیش رفته […]

- بحث حضورم در استقلال مطرح شد/ از دفتر وزیر برای مدیرعاملی با من تماس گرفتند

میرشاد ماجدی رئیس جدید هیئت فوتبال استان تهران درباره برنامه‌های آتی خود برای مدیریت این بخش فوتبال، اظهار داشت: برای تعامل با بخش‌های مختلف فوتبال و ورزش از جمله اداره ورزش و جوانان استان تهران کار خواهم کرد. تا الان جوری بوده که هیئت فوتبال استان تهران با یک استراتژی و یک نفر پیش رفته است. از این پس ارزان‌سازی فوتبال تهران در دستور کار قرار خواهد گرفت و یکسری تغییرات هم در برنامه خواهد بود؛ البته برای تغییرات نیاز به زمان داریم که فکر می‌کنم همه آنها در یک سال و نیم مسئولیتم کفاف نمی‌دهد.

وی افزود: مهمترین تغییرات ما در هیئت فوتبال تهران، ارکانی هستند که نتوانستند بار مسئولیت‌شان را به دوش بکشند. در روزهای اخیر به‌صورت غیررسمی با بعضی بخش‌های هیئت فوتبال جلسه داشتیم، اما هنوز رسماً کارمان را شروع نکردیم. مسئله بعدی این است که تعامل‌مان با هیئت‌های شهرستانی زیرمجموعه هیئت فوتبال استان تهران خیلی ضعیف بوده است. ما در نظر داریم کاری کنیم که در بازه زمانی کوتاه مدت و سه ماهه با شفاف‌سازی به مسائل پاسخ بدهیم. بنابراین سه ماه وقت می‌خواهم مسائل را بررسی کنم و پاسخ بدهم.

رئیس هیئت فوتبال استان تهران با اشاره به اینکه هدف تزریق نیروهای جدید به فوتبال پایتخت، تصریح کرد: فوتبال ما نیازمند ورود نیروهای جوان در عرصه مربیگری، بازیکن، داوری و مدیریت است. برای تغییرات در فوتبال کشور ابتدا باید تغییر نسل در سطح پایه و استان‌ها ایجاد شود. ما در سطح استان تهران، برای استعدادیابی کلان و سراسری برنامه ویژه‌ای داریم و حداقل تا دو سه ماه دیگر اطلاع‌رسانی خواهیم کرد که چند استعداد جدید به فوتبال تهران اضافه خواهند شد.

ماجدی در پاسخ به مشکلات خرید و فروش امتیاز تیم‌ها در سطح فوتبال تهران و تخلفات این حوزه، تصریح کرد: هنوز رسماً به هیئت فوتبال نرفتم و باید در آنجا مستقر شوم تا درباره انتقال امتیازها و تخلفات احتمالی برنامه‌ریزی کنم. باید برنامه‌ریزی کنیم که تا سه ماه دیگر به‌صورت شفاف به این موضوع پاسخ دهیم. سه ماه وقت می‌خواهم که این موضوع را بررسی کنیم. ضمن اینکه توجه کنید، ۱۵ سال فروش امتیاز به این شکل انجام شده و یک شبه نمی‌توان آن را تغییر داد. در نظر داشته باشید اقتصاد فوتبال نشأت گرفته از فرهنگ و اقتصاد کشور است و نمی‌توان یک شبه قیمت امتیاز تیم‌ها را تغییر داد.

وی راجع به میزان تغییرات کادر اجرایی هیئت فوتبال استان تهران، اظهار داشت: اصولاً آدمی نیستم که دنبال تغییرات با هدف حذف باشم. البته کسانی که نتوانند همراه با سیاست‌های جدید کار و معدل کاری‌شان را ثابت کنند نفر جایگزین‌شان معرفی می‌شود. البته نمی‌گویم در یک ماه اخیر هم دست به فردی نمی‌زنم و در این مورد وعده‌ای نمی‌دهم. اجازه می‌خواهم در این مورد بررسی کنم.

رئیس هیئت فوتبال استان تهران درباره تعدد مسئولیت‌ها در چهار بخش فوتبال، گفت: اگر شما به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نگاه کنید، طبق قانون دو نفر می‌توانند عضو هیئت استان‌ها باشند، اما در حال حاضر احسان اصولی، طهمورث حیدری و خداداد افشاریان عضو هیئت‌های استانی فوتبال هم هستند و بنده به‌عنوان نفر چهارم هستم. این اولین بار نیست که یک رئیس هیئت در کمیته‌های فدراسیون و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم عضو است. البته کارهای اجرایی برعهده دپارتمان‌هاست. این موضوع رویکرد فدراسیون فوتبال نیست، رویکرد اساسنامه است. وقتی سال‌ها روی اساسنامه کار و ابلاغ شده است باید از آن تبعیت شود.

ماجدی در مورد بحث تأمین منابع مالی هیئت فوتبال استان تهران، گفت: در مورد هر هدف و اولویتی که داریم، نیازمند بودجه هستیم. قرار است با هماهنگی اعضای محترم هیئت رئیسه، کمیته بازاریابی هیئت فوتبال استان تهران را فعال کنیم تا بحث اسپانسرینگ و موارد مالی را فراهم کند. در این مورد سورپرایز دارم و نمی‌توانم اعلام کنم، اما ان‌شاءالله تغییرات ساختاری و سخت‌افزاری خوبی خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش بعد از شروع کارش در هیئت فوتبال به افرادی که ائتلاف کرده است، مسئولیت خواهد داد: من با کسی برای انتخابات هیئت فوتبال استان تهران ائتلافی نکردم. بارها به من توصیه شد، اما در هیچ ائتلافی نبودم. روز آخر خود عزیزان گفتند که دوست داریم به نفع شما کنار برویم و خواسته‌ای نداریم، اما آدم کم‌هوشی نیستم که از تخصص افراد بگذرم، با این حال باید بگویم تعهدی به کسی ندادم.

رئیس هیئت فوتبال تهران راجع به تبانی در بازی‌ها و شرط‌بندی در رده‌های سنی فوتبال تهران، گفت: حدود ۴۰ سال است که در فوتبال کشور فعال هستم. بارها درباره این موضوع شنیدم، اما تعداد کمی توانستند مدارک ثبت شده در اختیار بگذارند. برنامه دارم ماهانه یک یا دو بار فرصتی برای بیان مسائل، پیشنهاد و انتقادات از هیئت فوتبال مطرح شود تا مربیان داوران و خانواده‌ها مواردشان را با ما مطرح کنند.

وی ادامه داد: در مورد تبانی‌ها باید ثابت کنیم که تبانی صورت گرفته است. مسئول یا فردی اگر مدرکی دارند به ما بدهند. برنامه داریم کمیته نظارت و ارزیابی تشکیل دهیم تا در تمامی مسابقات تهران حضور داشته باشند. البته تعداد آدم‌های ما آنقدر نیست که بتوانیم در پهنه جغرافیایی به بزرگی تهران حضور پیدا کنیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره پیشنهاد مدیرعاملی استقلال به وی تصریح کرد: از دفتر وزیر با من تماس گرفتند. بحث حضورم در استقلال مطرح شد، اما با پتانسیلی که من دارم نمی‌توانستم به استقلال کمک کنم. از من برنمی‌آید و شاید افراد دیگر بتوانند. سنجیدم و دیدم در هیئت فوتبال می‌توانم کمک کنم.  

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای حضور دوباره در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال دارد، گفت: فعلاً هیچ برنامه‌ای برای ریاست فدراسیون فوتبال ندارم.

منبع: خبـر ورزشی