راه‌اندازی سازمان اقتصادی و رفاهی معلمان
راه‌اندازی سازمان اقتصادی و رفاهی معلمان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مطالبات معلمان از تلاش و پیگیری برای راه‌اندازی سازمان اقتصادی و رفاهی معلمان هستیم خبر داد.

ضا مراد صحرایی امروز، ۲۱ مهرماه در دیدار جمعی از فرهنگیان شیراز که همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس انجام شد، با اشاره به مطالبات و درخواست‌های معلمان گفت: دنبال تاسیس سازمان اقتصادی و رفاهی معلمان هستیم که می‌توان آن را سرمایه خودمان عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در قوام نظام اسلامی، عبور از گردنه‌های سخت را نیازمند کمک به این وزارتخانه دانست و افزود: اگر به دنبال داشتن جامعه‌ای سالم هستیم باید آن را در مدارس دنبال کنیم.

مراد صحرایی با بیان اینکه آسیبهای اجتماعی امروز به دلیل غفلت از مدرسه است، افزود: زمانی که دولت سیزدهم را به دست گرفتیم با چند مسئله روبه‌رو بودیم که یکی از آن‌ها وجود سندی غیر از سند تحویل بنیادین بود و به همین دلیل یکسری کارها از جمله رتبه‌بندی معلمان بر روی زمین مانده بود.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه سند تحول بنیادین به عنوان تنها سند رسمی نشان دهنده مسیر پیشرفت این وزارتخانه است، افزود: در رتبه‌بندی آنچه انجام شد حداقلی بود و برای معلمان هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم.

وی همچنین به معضل کمبود معلم در برخی از مناطق اشاره کرد و گفت: به زودی این مشکل حل خواهد شد اما این مسئله به دلیل تضعیف دانشگاه فرهنگیان رخ داده است.

مراد صحرایی با تأکید بر اینکه هر کاری بتوانیم برای تقویت دانشگاه فرهنگیان انجام می‌دهیم، افزود: در این دانشگاه باید به گونه‌ای عمل کنیم که تنها دغدغه تربیت دانشجو معلمان باشد نه اینکه دغدغه فضا و تجهیزات داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت یک دستگاه فرهنگی اجتماعی است و یک نهاد سیاسی نیست لذا نباید در آموزش و پرورش نباید سیاست‌زدگی حاکم باشد، افزود: سیاسی کردن عدالت آموزشی ظلم به مدرسه، به دانش آموز، به جامعه و.. است.

منبع خبر: رکنـا