در هفته‌ اخیر روند خروج سرمایه از بورس تهران تداوم داشت و شاهد خروج پول حقیقی در تمام روزهای معاملاتی بودیم. در اولین روز هفته ۵۹۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. رقم خروج پول حقیقی در روز یکشنبه هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان و روز دوشنبه ۴۵۵ میلیارد تومان خارج شد. روز […]

- فرار عجیب سرمایه ها از بورس/چقدر سرمایه از بورس تهران خارج شد؟

در هفته‌ اخیر روند خروج سرمایه از بورس تهران تداوم داشت و شاهد خروج پول حقیقی در تمام روزهای معاملاتی بودیم. در اولین روز هفته ۵۹۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. رقم خروج پول حقیقی در روز یکشنبه هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان و روز دوشنبه ۴۵۵ میلیارد تومان خارج شد. روز سه‌شنبه نیز رقم پول خروجی ۳۰۰ میلیون تومان بود.

در آخرین روز معاملاتی هفته شاهد خروج پول برای شانزدهمین روز متوالی بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار ۶۷ میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته ۲ هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۴۵۸ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد ۱۳۸ درصدی داشته است.

در مجموع ۱۶ روز معاملاتی اخیر نیز، ۴ هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شده که میانگین روزانه آن ۳۰۹ میلیارد تومان است.

رکوردداران ورود و خروج پول حقیقی

روز شنبه نماد معاملاتی وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت. پس از بانک ملت، نمادهای فملی، شپنا، شبندر و ثفارس در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای فروس، حپرتو، حتاید و فسوژ بیشترین ورود پول را داشتند.

روز یکشنبه نیز وبملت، وتجارت، خودرو، فملی و شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در مقابل حپرتو، ذوب و فروس بیشترین ورود را ثبت کردند.

روز دوشنبه بیشترین خروج سرمایه به نمادهای وبملت، وآیند، خودرو، شستا و خساپا تعلق داشت. در سوی دیگر، نمادهای ذوب، سپید و ملت بیشترین ورود را داشتند. در روز سه‌شنبه نیز بیشترین خروج به ثفارس، فملی، وشهر، وسالت و خودرو اختصاص داشت و وسبحان، ومعلم، حفارس و شسینا بیشترین ورود را داشتند.

در آخرین روز هفته نیز بیشترین خروج متعلق به شستا، ثفارس، دسبحان، فملی و دی بود و در سوی دیگر کمینا، شاروم، وحافظ و پارسان بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی را داشتند.

٢٢٣٢٢٣

منبع: خبـرآنلاین