حکم صعود پرتغال با امضای رونالدو/ امباپه بلیت یورو ۲۰۲۴ را برای خروس‌ها رزرو کرد
حکم صعود پرتغال با امضای رونالدو/ امباپه بلیت یورو ۲۰۲۴ را برای خروس‌ها رزرو کرد

درمسابقات مقدماتی جام ملت های اروپا، فرانسه مقابل هلند پیروز شد و پرتغال با درخشش رونالدو از سد اسلواکی گذشت.

 

به گزارش زیرنویس، در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های اروپا، جمعه شب چند دیدار برگزار شد که در مهمترین مسابقه در گروه B تیم ملی فرانسه موفق شد در ورزشگاه یوهان کرایف آرنای شهر آمستردام با نتیجه دو بر یک از سد تیم ملی هلند عبور کند.

امباپه هر دو گل خروس‌ها را در دقایق هفت و ۵۳ به ثمر رساند و  و تک گل هلند توسط هارتمن در دقیقه ۸۳ زده شد. در دیگر بازی این گروه، یونان با دو گل میزبان جمهوری ایرلند را مغلوب کرد.

در جدول این گروه، فرانسه که هر شش بازی اش را با برد پشت سر گذاشته با ۱۸ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های یونان با ۱۲ و هلند با ۹ امتیاز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. تیم ملی فوتبال فرانسه با غلبه بر هلند توانست جواز حضور در رقابت‌های یورو  را کسب کند.

در گروه F بلژیک سه بر دو میزبانش اتریش را شکست داد تا با ۱۶ امتیاز خودش را از اتریش ۱۳ امتیازی و رده دومی جدا کند و به تنهایی در صدر بایستد.

دودی لوکبا در دقایق ۱۲ و ۵۵ و روملو لوکاکو در دقیقه ۵۸ گل‌های بلژیک را به ثمر رساندند و کنراد لایمر در دقیقه ۷۳ و مارسل سابیتزر در دقیقه ۸۴ (از روی نقطه پنالتی) گل‌های اتریش را زدند. در این بازی آمادو اونانا از بلژیک اخراج شد. قبل از این بازی هم تیم ملی آذربایجان موفق شده بود میزبانش استونی را با نتیجه ۲ بر صفر از پیش رو بردارد.

در جدول رده‌بندی گروه F، بلژیک با ۱۶ امتیاز از شش بازی صدرنشین بوده و اتریش نیز با همین تعداد بازی و ۱۳ امتیاز در رده دوم قرار گرفته است. سوئد با شش امتیاز از پنج بازی و آذربایجان با چهار امتیاز از همین تعداد بازی در رده‌های سوم و چهارم هستند و استونی نیز با تنها یک امتیاز در قعر جدول قرار گرفته است.

در گروه J پرتغال سه بر دو اسلواکی را با شکست بدرقه کرد. در این بازی کریس رونالدو موفق به ثبت دو گل شد. راموس زننده دیگر گل پرتغال بود. در همین گروه سونی با دو گل لیختن اشتاین را شکست داد و مصاف تیم‌های ایسلند و لوکزامبورگ با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

پرتغال با ۲۱ و اسلواکی با ۱۳ در رده‌های اول و دوم این گروه هستند. پرتغال با این پیروزی با توجه تساوی تیم سوم این گروه یعنی لوکزامبورگ، به عنوان اولین تیم پس از آلمان میزبان به یورو ۲۰۲۴ صعود کرد.

باشگاه خبرنگاران