تداوم حملات اشغالگران علیه نوار غزه
تداوم حملات اشغالگران علیه نوار غزه

تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و اذعان رسانه‌های عبری زبان به غافلگیری مقامات این رژیم در برابر عملیات نیروهای مقاومت از جدیدترین تحولات فلسطین است.

 

زیرنویس، گروه بین الملل: حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق شمالی، شرقی و غربی نوار غزه در حالی برای چندمین روز پیاپی ادامه دارد که اشغالگران صهیونیست تعمدا کادر درمانی و خبرنگاران و نیروهای خدماتی در این منطقه را هدف قرار می‌دهند.

استقبال حماس از اقدام روسیه برای توقف حملات علیه نوار غزه

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه مبنی بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و رساندن کمک‌های بشردوستانه به دست غیرنظامیان استقبال می‌کند.

این جنبش تاکید کرد: ما از مواضع روسیه در قبال مخالفت با حمله به نوار غزه و محاصره این منطقه و تلاش‌های مسکو برای توقف تجاوزات استقبال می‌کنیم.

لازم به ذکر است که روسیه پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه داده است که در چارچوب آن، آتش‌بس فوری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین برقرار شود.

روسیه در این قطعنامه خواهان برقراری این آتش‌بس به صورت طولانی‌مدت و احترام همه طرف‌ها به آن شده است.

در این قطعنامه پیشنهادی روسیه آمده است: تضمین راه حل درازمدت برای مناقشه اسرائیل و فلسطین تنها از کانال‌های مسالمت آمیز امکان پذیر است.

بر اساس پیش‌نویس این قطعنامه پیشنهادی روسیه، شورای امنیت سازمان ملل متحد به شدت تمام خشونت‌ها و خصومت‌هایی که علیه غیرنظامیان انجام می‌شود را محکوم می‌کند.

در این قطعنامه پیشنهادی ضمن آنکه آزادی فوری افراد به اسارت گرفته شده درخواست شده است، بر ارائه و توزیع بلامانع کمک‌های بشردوستانه از جمله غذا، سوخت و درمان پزشکی و همچنین ایجاد شرایط برای تخلیه امن غیرنظامیان نیازمند تاکید شده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پس از نشست پشت درهای بسته شورای امنیت سازمان ملل درباره تشدید درگیری بین رژیم صهیونیستی و فلسطین به خبرنگاران گفت: منطقه خاورمیانه در آستانه یک جنگ تمام عیار و یک فاجعه انسانی بی سابقه است.

استقبال حماس از اقدام روسیه برای توقف حملات علیه نوار غزه

رسانه صهیونیست به قدرت مقاومت اذعان کرد

روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد که شکست رژیم صهیونیستی در نبرد طوفان الاقصی هزار بار خطرناک‌تر از شکست جنگ اکتبر سال ۱۹۷۳ است.

این روزنامه در ادامه نوشت: کابینه بنیامین نتانیاهو اسرائیلی‌ها را به حال خود رها کرده است. با وجود آنکه هشدارهایی نسبت به احتمال وقوع یک عملیات مطرح بود اما نتانیاهو توجهی به آنها نکرد.

در ادامه این گزارش آمده است: شوکی که اسرائیل با آن رو به رو شده است برای نسل‌های پی در پی ادامه خواهد داشت.

روزنامه هاآرتص اذعان کرد: عملیات نیروهای حماس در سایه شکست اطلاعاتی و عدم آمادگی ارتش اسرائیل صورت گرفت. قطعاً نتانیاهو تلاش می‌کند از مسئولیت خود در قبال این شکست شانه خالی کرده و انگشت اتهام را به سمت فرماندهان امنیتی و ارتش نشانه بگیرد.

این روزنامه ادامه داد: مسئولان اسرائیل توان و قدرت نظامی فلسطینی‌ها را دست کم گرفتند.

پیشتر نیز رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که تحولات چند روز گذشته برای رژیم صهیونیستی کاملاً غافلگیرانه بوده است.

این رسانه‌ها گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی هیچگاه احتمال نفوذ نیروهای ویژه جنبش حماس به شهرک‌های صهیونیست نشین آن هم در این حد و اندازه را نمی‌داد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز هفتم اکتبر، روز عملیات بزرگ و غافلگیرانه مقاومت فلسطین علیه این رژیم را «روز سیاه» توصیف کرد.

اسرائیل قدرت نظامی فلسطینی‌ها را دست کم گرفته بود

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره وقوع فاجعه انسانی در غزه

سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سیستم بهداشتی و نظام سلامت در غزه در آستانه فروپاشی است و زمان برای ممانعت از وقوع یک فاجعه انسانی در این منطقه رو به اتمام است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: اگر سوخت و تجهیزات پزشکی لازم فوراً به دست ساکنان نوار غزه نرسد شاهد وقوع این فاجعه انسانی خواهیم بود. بیمارستان‌های غزه در طول روز تنها چند ساعت برق دارند و نمی‌توانند به وظایف پزشکی خود در قبال مجروحان عمل کنند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد: طی روزهای آتی همین میزان برق نیز دیگر وجود نخواهد داشت و پیامدهای این روند برای بیماران و مجروحانی که به خدمات فوری نیاز دارند فاجعه بار خواهد بود.

در بیانیه این سازمان تاکید شده است: در این میان نوزادان تازه متولد شده و افرادی که بیماری‌های صعب العلاج مانند سرطان و یا بیماری‌های قلبی دارند نیز با مشکلات جدی رو به رو خواهند شد.

سازمان بهداشت جهانی پیشتر از ۳۴ حمله ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های پزشکی در نوار غزه از روز شنبه گذشته تاکنون خبر داده بود که در جریان آن ۱۱ تن از کادر پزشکی به شهادت رسیده و ۱۶ تن دیگر زخمی شده‌اند. همچنین به ۱۹ مرکز پزشکی و ۲۰ خودروی امدادرسان خسارات گسترده وارد آمده است.

این سازمان تاکید کرد: باید فوراً کمک‌های بشردوستانه به ویژه کمک‌های پزشکی و غذایی، سوخت و آب به دست ساکنان نوار غزه برسد. هر ساعتی که می‌گذرد انسان‌های بیشتری در این منطقه در معرض خطر قرار می‌گیرند.

سازمان بهداشت جهانی خواهان توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه مراکز پزشکی و غیرنظامیان شد و اعلام آمادگی کرد که کمک‌های پزشکی خود را از مرکز مستقر در دبی به غزه ارسال کند.

فروپاشی سیستم بهداشتی نوار غزه و وقوع فاجعه انسانی در این منطقه

حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه

حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد و این جنگنده‌ها دقایقی قبل مناطق شمالی غزه را بمباران کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۶ شهروند فلسطینی از جمله ۲۰ کودک به شهادت رسیده و هزار و ۷۸۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی و زمینی خود را علیه نوار غزه شدت داده است. بر اساس گزارش‌های خبری دقایقی قبل یک ساختمان چهار طبقه را در رفح و یک خانه در خان یونس را با خاک یکسان کرد.

تداوم حملات اشغالگران علیه نوار غزه

حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه شرق و غرب نوار غزه نیز ادامه دارد.

المیادین همچنین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی تعمدا نیروهای پزشکی و خدماتی و خبرنگاران را در جریان حملات خود علیه نوار غزه هدف قرار می‌دهد.

این رژیم از کارکنان بیمارستان تل الهوی خواسته برای بمباران این بیمارستان خود را آماده کرده و ساختمان را تخلیه کنند!

تداوم عملیات نیروهای مقاومت علیه شهرک‌های صهیونیست نشین

شبکه المیادین گزارش داد که عملیات نیروهای مقاومت فلسطین علیه شهرک‌های صهیونیست نشین در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه همچنان ادامه دارد. این نیروها به حملات موشکی خود علیه شهرک‌های مختلف صهیونیست نشین ادامه می‌دهند.

سرایا القدس نیز اعلام کرده است که شهرک عیناب را با شلیک گسترده موشک هدف قرار داده است.

تداوم حملات اشغالگران علیه نوار غزه

یورش نظامیان صهیونیست به شهر و اردوگاه جنین

از سوی دیگر گزارش‌های خبری از یورش نظامیان صهیونیست به شهر و اردوگاه جنین حکایت دارد. در جریان یورش این نظامیان اشغالگر، درگیری‌های سنگینی میان نیروهای مقاومت فلسطین و صهیونیست‌ها به وقوع پیوسته است.

رسانه‌های خبری گزارش دادند که جوانان فلسطینی مانع پیشروی نظامیان صهیونیست در اردوگاه قلندیا متعلق به آوارگان فلسطینی و مرکز شهر رام الله شدند.

تداوم حملات اشغالگران علیه نوار غزه

اذعان رسانه‌های عبری به غافلگیری رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که تحولات چند روز گذشته برای رژیم صهیونیستی کاملاً غافلگیرانه بوده است.

این رسانه‌ها گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی هیچگاه احتمال نفوذ نیروهای ویژه جنبش حماس به شهرک‌های صهیونیست نشین آن هم در این حد و اندازه را نمی‌داد.

در حال تکمیل

منبع: مـهر