قزل آلا، رکورددار افزایش قیمت/ هر کیلو قزل آلا چند؟
قزل آلا، رکورددار افزایش قیمت/ هر کیلو قزل آلا چند؟

مقایسه قیمت امروز ماهی در میادین میوه و تره بار با بهمن سال گذشته، بین ۲۰ تا ۶۰ درصد رشد را در قیمت این محصول نشان می‌دهد که در این میان قزل آلا با ۶۰ درصد رشد، رکورد افزایش قیمت را در دست دارد.

 

به گزارش زیرنویس، نگاهی به قیمت آبزیان نشان می‌دهد در حالی که تقاضای مصرف ماهی در نیمه اول سال به طور معمول با کاهش همراه است، محصولات حوزه آبزیان از ابتدای امسال از رشد قیمت بی‌بهره نبوده‌اند.

مقایسه قیمت‌ها نشان می‌دهد از بهمن سال گذشته تاکنون قیمت انواع ماهی در بازار افزایشی بوده و در برخی فروشگاه‌ها سطح شهر که ماهی‌ را به صورت پاک شده یا فیله عرضه می‌کنند، کمتر می‌توان با قیمتی کمتر از کیلویی ۵۰۰ هزار تومان ماهی تهیه کرد. در این فروشگاه‌ها بازه قیمت بیشتر محصولات جنوب بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است و قزل‌آلا به عنوان پرمصرف ترین ماهی شمال، با قیمتی بین کیلویی ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

قیمت ماهی البته در میادین میوه و تره‌بار شهرداری ارزان‌تر است، اما نرخنامه جدید سازمان میادین نشان می‌دهد در این مراکز خرید هم طی هشت ماه گذشته قیمت‌ها افزایشی بوده است.

مقایسه قیمت امروز ماهی در میادین با بهمن سال گذشته بین ۲۰ تا ۶۰ درصد رشد را در قیمت این محصول نشان می‌دهد که در این میان قزل آلا با ۶۰ درصد رشد، رکورد افزایش قیمت را در میان انواع ماهی ها در دست دارد. این ماهی پرتقاضا بهمن سال گذشته کیلویی ۱۱۹ هزار تومان در میادین عرضه می‌شد اما امروز انواع پرورشی آن کیلویی ۱۶۵ هزار تومان و انواع زنده کیلویی ۱۹۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

افزایش قیمت در ماهی های تازه جنوب کمتر و بین ۲۰ تا ۴۰ درصد بوده اما در بعضی انواع منجمد مثل سرخو تا ۸۰ درصد رشد قیمت را شاهد هستیم.

منبع: خبـرآنلاین