به گزارش زیرنویس، مسعود بیات منش عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات خوزستان با هدف ساماندهی بنگاه‌های املاک دور جدید بازرسی‌های خود از بنگاه‌های مشاور املاک را آغاز کرده است. وی افزود: در دور نخست این بازرسی‌ها بیش از ۲ هزار و ۲۵۶ مورد بازرسی از مشاوران املاک […]

به گزارش زیرنویس، مسعود بیات منش عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات خوزستان با هدف ساماندهی بنگاه‌های املاک دور جدید بازرسی‌های خود از بنگاه‌های مشاور املاک را آغاز کرده است.

وی افزود: در دور نخست این بازرسی‌ها بیش از ۲ هزار و ۲۵۶ مورد بازرسی از مشاوران املاک در قالب گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، اتحادیه املاک، پلیس اماکن با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف انجام شد و در جریان این گشت‌ها تعداد ۳۶۳ مشاور املاک متخلف شناسایی و پلمب شدند.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: با توجه به این اقدامات انجام شده شاهد ساماندهی خوبی در وضعیت بنگاه‌های مشاور املاک استان بودیم. همچنین در این زمینه اکنون آگاهی و هوشیاری بنگاه‌ها ارتقا یافته و همچنین بحث رعایت قانون به خوبی در حال انجام است.

بیات منش عنوان کرد: در حال حاضر همه بنگاه‌های کلان‌شهر اهواز الکترونیکی شده‌اند و در دیگر شهرهای استان نیز این رویه در حال پیگیری و اجرا است.

وی گفت: درج نکردن نرخ‌نامه، ارائه نشدن صورتحساب دقیق به مشتری، گران‌فروشی در معاملات، نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن سایر ضوابط و مقررات مربوطه در حوزه مسکن و معاملات نظام صنفی عمده تخلفات انجام‌شده توسط مشاوران املاک است که تلاش می‌شود در دور جدید بازرسی‌ها به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: مـهر