گروه : اقتصادی
پ
  • شناسه : 30095
  • 23 مهر 1402 - 8:08
  • 47 بازدید

موضع ایران در جنگ غزه چه تاثیری بر قیمت ارز در تهران گذاشت؟

موضع ایران در جنگ غزه چه تاثیری بر قیمت ارز در تهران گذاشت؟
موضع ایران در جنگ غزه چه تاثیری بر قیمت ارز در تهران گذاشت؟

دنیای اقتصاد نوشت: در روزهای ابتدایی هفته گذشته و همزمان با آغاز درگیری‌های نظامی در منطقه، با مطرح شدن احتمالاتی مبنی بر گسترش این درگیری‌ها در کل منطقه، جو جدیدی از انتظارات تورمی شکل گرفت که باعث رشد بی‌رویه نرخ ارز شد.

 

به گزارش زیرنویس، اما با گذشت زمان و عدم شرکت ایران در این درگیری‌ها سطح انتظارات مذکور فروکش کرده و نرخ ارز نیز به تبع آن دچار افت شده است. این در حالی است که دیگر بازارهای جهانی با تداوم یافتن درگیری‌ها در حال واکنش هستند.

قیمت دلار آزاد نیز که در راستای روند کاهشی خود در روزهای پایانی هفته گذشته به کانال ۵۱ هزار تومانی رسیده بود در بازار روز گذشته در نیمه نخست این کانال نوسان کرد. دیگر نکته قابل توجه بازار روز شنبه عدم تغییر قیمت سکه نسبت به نرخ پایانی هفته گذشته بود. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار روز گذشته مانند روز پنج‌شنبه ۲۰ مهر در رقم ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

گوش‌به‌زنگ اخبار

بررسی‌های به‌عمل آمده از روند معاملات شاخص ارزی گویای آن است که نرخ دلار در کانال ۵۱ هزار تومانی در حال کریدورسازی است و معامله‌گران نیز در شرایط پرالتهاب رسانه‌ها گوش‌به‌زنگ اخبار مثبت و منفی هستند. پس از شکل‌گیری نوسانات قیمتی چشم‌گیر در نرخ دلار آزاد در معاملات هفته گذشته و به‌هم ریختن تعادل عرضه و تقاضا در بازار، حال به‌نظر می‌رسد عدم انتشار خبر جریان‌ساز تازه باعث شکل‌گیری یک تعادل جدید در بازار شده است. قیمت دلار آزاد که در بازار روزهای پایانی هفته گذشته به پله‌های ابتدایی کانال ۵۱ هزار تومانی رسیده بود، در بازار روز شنبه در این کانال نوسان افزایشی ۱۵۰ تومانی را ثبت کرد و به رقم ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. تحلیلگران بر این باورند که در صورت عدم حمایت بازارساز از نرخ ارز، کانال‌های ۵۱ و ۵۲ هزار تومانی می‌تواند بازه جدید نوسان شاخص ارزی باشد.

اما از سوی دیگر برخی از فعالان بازار معتقدند که شرایط سیاسی حال حاضر منطقه می‌تواند زمینه‌ساز رشد قیمت‌های مجدد در نرخ ارز باشد در نتیجه این افراد از حجم معاملات خود کاسته و اخبار را دنبال می‌کنند. اما برخلاف روند کم نوسان نرخ دلار آزاد در بازار دیروز بررسی‌های به‌عمل آمده از روند نرخ دیگر ارزهای شاخص بازار خبر از نوسانات کاهشی قابل توجه می‌دهد.

قیمت یورو در بازار روز گذشته هزار تومان افت کرد و در رقم ۵۳ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسید. پوند نیز در بازار دیروز هزار و ۳۳۰ تومان افت قیمت را تجربه کرد و از رقم ۶۳ هزار و۲۰۰ تومان به رقم ۶۱ هزار و ۸۷۰ تومان رسید. کارشناسان این روند کاهشی را ناشی از کاهش تعداد خریدار در بازار می‌دانند.

منبع: خبـرآنلاین

برچسب ها

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران 05 اردیبهشت 1403

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

معاون روابط کار وزیر تعاون با اشاره به تغییرات کاهشی نرخ تورم بر مبنای ارائه شده از سوی دولت گفت: مطالبات انباشته مزدی طی سال‌های گذشته نمی‌توان یک شبه حل شود. ما در سه سال گذشته ۱۱۹ درصد افزایش مزد داشتیم که بی‌سابقه است.

برق فیوز از سر صنایع مازندران پراند 02 اردیبهشت 1403

برق فیوز از سر صنایع مازندران پراند

تعرفه های بالای برق و انرژی، فعالان بخش کشاورزی و صنعتی را در مازندران غافلگیر و نگران کرده است.

فروش گوسفند با کارت ملی واقعیت دارد؟ 02 اردیبهشت 1403

فروش گوسفند با کارت ملی واقعیت دارد؟

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی فروش گوسفند با کارت ملی را تکذیب کرد و گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و فروش دام به طور معمول در حال انجام است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور/ امنیت شغلی کارگران از وظایف مسئولان است 05 اردیبهشت 1403
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از کارگران:

خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور/ امنیت شغلی کارگران از وظایف مسئولان است

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه رکن جهش تولید کارگر است، گفتند: با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

شورای نگهبان هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها را اعلام کند 02 اردیبهشت 1403

شورای نگهبان هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها را اعلام کند

با توجه به اینکه قرار بود هزینه های انتخاباتی نامزدها اعلام شود انتظار می رود شورای نگهبان برای مردم روشن کند که هر یک از نمایندگان در حوزه انتخابیه من و احزاب و پشتیبانان مالی آنها در این مرحله چقدر هزینه کرده‌اند.

عدم تناسب افزایش حقوق و افزایش کرایه حمل و نقل 02 اردیبهشت 1403

عدم تناسب افزایش حقوق و افزایش کرایه حمل و نقل

در حالی که هنوز کش و قوس‌های میزان افزایش حقوق نتوانسته رضایت حقوق بگیران را تأمین کند از گوشه و کنار تعرفه های جدید کالا و خدمات به گوش می‌رسد آن هم بیشتر از درصد افزایش حقوق.

شنیده شدن چند صدای انفجار در اصفهان 31 فروردین 1403
نشانی از انفجار و تخریب نیست

شنیده شدن چند صدای انفجار در اصفهان

اصفهان – حوالی ساعت ۴ صبح امروز چند صدای انفجار در اصفهان و به ویژه در شمال اصفهان شنیده شده است.

«تنبیه متجاوز»؛ اصابت موشک‌های ایران به سرزمین‌های اشغالی 26 فروردین 1403
وعده صادق رهبر انقلاب محقق شد؛

«تنبیه متجاوز»؛ اصابت موشک‌های ایران به سرزمین‌های اشغالی

از ساعاتی پیش عملیات گسترده پهپادی سپاه علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی آغاز شد و بر اساس گزارش ها بیش از نیمی از موشک های ایرانی به اهداف خود در سرزمین‌های اشغالی اصابت کرده اند.