از خسارات احتمالی این زمین لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، هنوز گزارشی منتشر نشده است. همچنین برخی منابع خبری بزرگی زلزله امروز را ۶.۴ ریشتر گزارش کردند. بنابر گزارش اسکای نیوز، مرکز لرزه نگاری اروپا – مدیترانه اعلام کرد که این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بوده و همان […]

از خسارات احتمالی این زمین لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، هنوز گزارشی منتشر نشده است. همچنین برخی منابع خبری بزرگی زلزله امروز را ۶.۴ ریشتر گزارش کردند.

بنابر گزارش اسکای نیوز، مرکز لرزه نگاری اروپا – مدیترانه اعلام کرد که این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بوده و همان منطقه‌ای را تحت تاثیر قرار داده که در اثر زمین‌لرزه‌های هفته گذشته تقریبا ۲۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

این زلزله در ولایت هرات رخ داده و هنوز جزئیات دیگری بلافاصله پس از وقوع آن در دست نیست. در فاصله یک هفته دو زمین لرزه شدید به بزرگی ۶.۳ در روزهای ۷ (شنبه) و ۱۱ (چهارشنبه) اکتبر و چندین پس‌لرزه شدید در هرات، حدود ۲۰ روستا را به تلی از خاک تبدیل و نزدیک به ۲۰۰۰ خانه را تخریب کرد.

هرات باز هم لرزید

یونیسف می‌گوید بیش از ۹۰ درصد قربانیان این زلزله‌ها، زنان و کودکان هستند. به دلیل گستردگی خسارات وارده و کندی در عملیات جستجو و آواربرداری، تاکنون آمارهای ضد و نقیضی در مورد تلفات این حادثه طبیعی منتشر شده است. همچنین گفته می‌شود که زلزله‌های اخیر در افغانستان تاکنون حدود ۲۰۰۰ زخمی نیز برجای گذاشته است.

آژانس‌های سازمان ملل برای کمک به صدها هزار آسیب‌دیده این زلزله‌های مرگبار درخواست کمک فوری کرده‌اند.

به گزارش بی بی سی، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) می‌گوید: ۵۸۰ هزار نفر در این زلزله‌ها آسیب دیده‌اند.

در ماه ژوئن سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) نیز در پی وقوع یک زمین لرزه ۵.۹ ریشتری که تا پیش از زمین‌لرزه‌ روز شنبه، لقب مرگبارترین زمین‌لرزه در نزدیک به ربع قرن گذشته در افغانستان را یدک می‌کشید؛ بیش از ۱۰۰۰ نفر کشته و ده‌ها هزار نفر بی‌خانمان شدند.

بیشتر بخوانید:

زمین‌لرزه ۶.۴ مشهد را لرزاند

۴۷۲۳۶

منبع: خبـرآنلاین