به گزارش زیرنویس، ابراهیم قنبری با اشاره به حادثه آتش‌سوزی شامگاه شنبه در بانک ملی مرکزی اهواز شعبه آزادگان خیابان امام خمینی (ره) بیان کرد: اسناد و مدارک موجود در خزانه این بانک در حفاظت و امنیت کامل هستند و مقرر شده این مدارک به مکان دیگری منتقل شوند. وی با بیان اینکه ساختمان بانک […]

به گزارش زیرنویس، ابراهیم قنبری با اشاره به حادثه آتش‌سوزی شامگاه شنبه در بانک ملی مرکزی اهواز شعبه آزادگان خیابان امام خمینی (ره) بیان کرد: اسناد و مدارک موجود در خزانه این بانک در حفاظت و امنیت کامل هستند و مقرر شده این مدارک به مکان دیگری منتقل شوند.

وی با بیان اینکه ساختمان بانک ملی مرکزی اهواز چهار طبقه و یک زیرزمین دارد افزود: طبقه اول و دوم ساختمان این بانک دچار آتش سوزی و خسارت جدی شد اما تلفات جانی نداشت.

قنبری ادامه داد: مهار آتش سوزی و خنک کردن ساختمان بانک پنج ساعت به طول انجامید و به دلیل وجود سه خروجی در بانک و با استفاده از ۲ نردبانی، مهار آتش سوزی تسهیل شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ۱۱۸ آتش نشان و ۲۱ خودرو به محل حادثه اعزام شدند و نیروهای آتش‌نشان بازنشسته نیز برای کنترل این آتش‌سوزی فراخوان شدند؛ علت وقوع این اتفاق در دست بررسی است.

بانک‌ها، ساختمان‌های خود را ایمن‌سازی کنند

وی تصریح کرد: دیوارها و سقف کاذب مورد استفاده در بانک‌ها دارای مواد مشتعل و آتش زا هستند در نتیجه ضرورت بالابودن ضریب ایمنی ساختمان بانک‌ها به دلیل نگهداری اسناد و مدارک و تردد مراجعان هرچه بیشتر اهمیت دارد.

قنبری با تاکید بر اهمیت ایمنی بالای مکان‌های عمومی از جمله بیمارستان‌ها و بانک‌ها اضافه کرد: این اخطار از سوی این سازمان بارها اعلام شده اما متاسفانه به صورت جدی مورد توجه واقع نشده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از مردم درخواست کرد در زمان وقوع حادثه از ازدحام در محل خودداری کنند تا در سرعت عملیات امداد رسانی اختلالی ایجاد نشود.

منبع خبر: رکنـا