دلیل خودسوزی یک شهروند مازندرانی مقابل استانداری چه بود؟
دلیل خودسوزی یک شهروند مازندرانی مقابل استانداری چه بود؟

ایرنا نوشت: یک فرد میانسال در صبح روز گذشته با حضور در استانداری مازندران به دلیل آنچه که اعتراض یا اعلام مراتب نارضایتی نسبت به ساخت واحد مسکونی در روستای محل زندگی خود بود، اقدام به خودسوزی می‌کند. بلافاصله پس از این اتفاق، با تلاش یکی از نگهبانان استانداری حاضر در صحنه، از آتش سوزی […]

- دلیل خودسوزی یک شهروند مازندرانی مقابل استانداری چه بود؟

ایرنا نوشت: یک فرد میانسال در صبح روز گذشته با حضور در استانداری مازندران به دلیل آنچه که اعتراض یا اعلام مراتب نارضایتی نسبت به ساخت واحد مسکونی در روستای محل زندگی خود بود، اقدام به خودسوزی می‌کند.

بلافاصله پس از این اتفاق، با تلاش یکی از نگهبانان استانداری حاضر در صحنه، از آتش سوزی گسترده این فرد جلوگیری و فرد به بیمارستان سوانح سوختگی شهید زارع ساری منتقل شد.

فردی که اقدام به خودسوزی کرده، بررسی پرونده وی نشان می‌دهد که مطالبه ساخت مسکن رایگان از سوی دولت، با اجرای طرح هادی در روستای محل زندگی اش را داشته است.

یک منبع مطلع روز یکشنبه اظهار کرد: براساس پیگیری های انجام شده، بخشی از زمین مسکونی وی به دلیل اجرای طرح هادی روستا در داخل طرح قرار گرفت و بعد از آن با موافقت وی و دهیاری، زمین جایگزینی در اختیارش قرار گرفت و همچنین در ادامه با اعطای سه فقره تسهیلات ۲ میلیارد ریالی با نرخ سود چهاردرصد و با بازپرداخت بلندمدت به وی برای ساخت سه واحد مسکونی هم موافقت شد.

وی تصریح کرد: باوجود آنکه بخشی از واحد مسکونی وی در طرح هادی قرار گرفت اما این فرد با وجود در اختیار گرفتن زمین دیگر و تسهیلات، ادعا داشت که دولت می بایست به صورت رایگان ساختمان سه واحدی به مساحت ۴۸۰ متر برایش بسازد و تمامی مصالح ساختمانی را رایگان در اختیارش قرار دهد. و مسوولان مجدد به وی تاکید کردند که با رایزنی با کمیته امداد بخشی از هزینه ساخت خانه وی را متقبل خواهند شد، اما بازهم این فرد قانع نشد.

وی اضافه کرد: باوجود تمامی موافقت‌هایی که مسوولان شهرستان با خواسته های این فرد داشتند اما وی به دلایل نامعلومی در رو به روی استانداری مازندران، اقدام به پاشیدن بنزین و آتش زدن خود کرد که به سرعت با همکاری کارکنان نگهبانی استانداری و با کپسول آتش نشانی، آتش بر روی این فرد مهار شد و به بیمارستان سوختگی شهید زارع ساری منتقل شد.

حال عمومی این شهروند هم‌اکنون خوب توصیف شده است.

منبع: اطلاعات انلاین