به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا خواستار محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی شد. «ایون بیلارا» در بیانیه‌ای تاکید کرد که ما در حزب «بودیموس» نسبت به رنج و محنت‌های مردم فلسطین طی دهه‌های گذشته بی‌مبالات نیستیم و امروز می‌خواهیم با صدای […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا خواستار محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی شد.

«ایون بیلارا» در بیانیه‌ای تاکید کرد که ما در حزب «بودیموس» نسبت به رنج و محنت‌های مردم فلسطین طی دهه‌های گذشته بی‌مبالات نیستیم و امروز می‌خواهیم با صدای بلند اعلام کنیم که اسرائیل در نوار غزه دست به نسل‌کشی زده و طی آن صدها هزار نفر از دسترسی به آب و غذا و برق محروم شدند و افراد غیرنظامی بمباران می‌شوند که این مجازات دسته‌جمعی و نقض صریح و خطرناک قوانین بین‌الملل و جنایت جنگی است.

بیلارا خواستار ایجاد فوری گذرگاه‌های انسانی در غزه برای خارج کردن غیرنظامیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم این باریکه شد.

او همچنین از اتحادیه اروپا خواست دست از همکاری با نتانیاهو که یک جنایتکار جنگی است، بکشد و در بیان مواضع خود مستقل عمل کند.

همچنین «جلیل عباس جیلانی»، وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان با اشاره به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه و محاصره آن گفت: در واقع این یک نسل کشی است که توسط اسرائیل علیه مردم بی گناه فلسطین انجام می‌شود.

جیلانی در نشست خبری که در ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام آباد پایتخت این کشور برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تغییری در سیاست پاکستان در قبال رژیم صهیونیستی رخ داده است، گفت: هیچ تغییری در موضع پاکستان در قبال اسرائیل وجود ندارد.

جلیل عباس جیلانی در ادامه افزود: اسلام آباد تا زمانی که به مردم فلسطین حق تعیین سرنوشت داده نشود، این موضع را حفظ خواهد کرد.

جیلانی با بیان اینکه رژیم اسرائیل حملات هوایی را علیه مردم غیرنظامی انجام داد، تصریح کرد: بسیاری از زنان، مردان و کودکان بی گناه جان خود را از دست داده‌اند.‌

وی با بیان اینکه فلسطین موضوع بسیار مهمی برای پاکستان است، تاکید کرد: مردم غزه نمی‌توانند به غذا، آب و امکانات بهداشتی دسترسی داشته باشند.

جیلانی با بیان اینکه اسرائیل باید به قطعنامه‌های سازمان ملل که حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین را به رسمیت می‌شناسد احترام بگذارد، اضافه کرد: وضعیت کنونی نتیجه اشغال بیش از ۷۰ ساله سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل است.

وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان با بیان اینکه کشورش از به رسمیت شناختن کشور فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای ۱۹۶۷ حمایت می‌کند، خاطر نشان کرد: اسلام آباد با نهادهای سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین در حال برقراری تماس است.

از سوی دیگر، کابینه اضطراری رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم روز یکشنبه تشکیل نشست داد.

نتانیاهو در جریان این جلسه با طرح ادعایی مضحک مدعی شد که کابینه کنونی این رژیم پیامی برای داخل و خارج دارد!

رویترز در گزارشی در این باره نوشت که این نشست در یک مقر نظامی در تل‌آویو برگزار شد.

نتانیاهو در این جلسه مدعی شد که با مقاومت فلسطین مبارزه خواهد کرد!

منبع: مـهر