حماس چند نفر از ارتش اسرائیل را به اسارت درآورد؟
حماس چند نفر از ارتش اسرائیل را به اسارت درآورد؟

ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که حداقل ۱۵۵ نفر در اسارت حماس قرار دارند.

 

به گزارش زیرنویس، رسانه‌های عبری زبان به نقل از ارتش رژیم اسرائیل اعلام کردند که حدقل ۱۵۵ نفر در اسارت حماس قرار دارند.

پیش از این منابع صهیونیستی تعداد اسرا را کمتر اعلام کرده بودند.

در عین حال به نظر می‌رسد که تعداد اسرای صهیونیستی در کنترل گروه‌های مقاومت بیشتر از میزان اعلام شده توسط ارتش اشغالگر باشد.

مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در پستوهای سرویس اطلاعاتی خود در نظر دارند که اسرای خود را که به دست حماس افتاده‌اند از هم‌اکنون کشته به حساب آورد.

بر پایه این گزارش، یک مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد که سران تل‌آویو در طرح جدید عملیات روانی خود با هدف تحریک افکار عمومی جهانی و جلب احساسات ضد فلسطینی در نظر دارند که گروگان‌های نظامی خود نزد حماس را از هم‌اکنون در رسانه‌های جهانی و منطقه‌ای همسو با خود با «کشته‌سازی» طرح کردن آنان، آماده اجرای نقشه شوم خود در کوچاندن اجباری اهالی غزه به کشورهای عربی پیش از لشکرکشی زمینی خود به نوار غزه و با خاک یکسان کردن باریکه غزه شوند.

در همین راستا به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) محمود عباس در جریان دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در امان، پایتخت اردن خواستار توقف فوری تجاوزات اسرائیل به نوار غزه شد.

وی اظهار داشت که جابجایی جمعیت نوار غزه، فاجعه دوم برای مردم این منطقه خواهد بود.

عباس خواستار ضرورت اجازه دادن به ایجاد گذرگاه‌های بشردوستانه فوری به نوار غزه، تأمین تجهیزات پزشکی و رساندن آب، برق و سوخت به ساکنان این منطقه شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به فاجعه انسانی در نوار غزه در نتیجه توقف تمام خدمات بشردوستانه و توقف تنها نیروگاه برق این منطقه هشدار داد.

وی همچنین بر رد اقدامات مربوط به کشتار یا سو استفاده از غیرنظامیان از هر دو طرف تاکید کرد و خواستار آزادی غیرنظامیان، اسرا و بازداشت شدگان شد.

گفتنی است ارتش اسرائیل روز جمعه در بیانیه‌ای از تمام ساکنان شهر غزه خواست منازل خود را تخلیه و به سمت جنوب حرکت کنند.

سازمان ملل متحد نیز روز جمعه اعلام کرد: ارتش اسرائیل اطلاع داد که حدود ۱.۱ میلیون فلسطینی در غزه باید ظرف ۲۴ ساعت آینده به سمت جنوب نوار غزه حرکت کنند.

منبع: اطلاعات انلاین