به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری آناتولی، جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان با اشاره به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه و محاصره آن گفت: در واقع این یک نسل‌ کشی است که توسط اسراییل علیه مردم بی‌ گناه فلسطین انجام می‌ شود. جیلانی در نشست خبری که در […]

 

به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری آناتولی، جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان با اشاره به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه و محاصره آن گفت: در واقع این یک نسل‌ کشی است که توسط اسراییل علیه مردم بی‌ گناه فلسطین انجام می‌ شود.

جیلانی در نشست خبری که در ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام آباد پایتخت این کشور برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تغییری در سیاست پاکستان در قبال رژیم صهیونیستی رخ داده است، گفت: هیچ تغییری در موضع پاکستان در قبال اسراییل وجود ندارد.

جلیل عباس جیلانی در ادامه افزود: اسلام‌ آباد تا زمانی که به مردم فلسطین حق تعیین سرنوشت داده نشود، این موضع را حفظ خواهد کرد.

جیلانی با بیان اینکه رژیم اسراییل حملات هوایی را علیه مردم غیرنظامی انجام داد، تصریح کرد: بسیاری از زنان، مردان و کودکان بی‌ گناه جان خود را از دست داده اند.‌

وی با بیان اینکه فلسطین موضوع بسیار مهمی برای پاکستان است، تاکید کرد: مردم غزه نمی‌ توانند به غذا، آب و امکانات بهداشتی دسترسی داشته باشند.

جیلانی با بیان اینکه اسراییل باید به قطعنامه‌ های سازمان‌ ملل که حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین را به رسمیت می‌ شناسد احترام بگذارد، اضافه کرد: وضعیت کنونی نتیجه اشغال بیش از ۷۰ ساله سرزمین‌های فلسطینی توسط اسراییل است.

وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان با بیان اینکه کشورش از به رسمیت شناختن کشور فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای ۱۹۶۷ حمایت می‌ کند، خاطر نشان کرد: اسلام‌ آباد با نهادهای سازمان‌ ملل و سازمان‌ های بین‌ المللی برای ارائه کمک‌ های بشردوستانه به مردم فلسطین در حال برقراری تماس است.

منبع: مـهر