برخی از دستگاه‌ها به صورت صوری به درگاه ملی مجوزها متصل شده‌اند و به این ترتیب برای مراجعان و متقاضیان مجوزهای کسب و کار مزاحمت ایجاد می‌کنند که توسط هیأت مقررات‌زدایی و مرکز ملی بهبود محیط کسب‌ و کار شناسایی و لیست متخلفان اطلاع‌رسانی می‌شود. لازم به یادآوری است که در این زمینه مرکز ملی […]

برخی از دستگاه‌ها به صورت صوری به درگاه ملی مجوزها متصل شده‌اند و به این ترتیب برای مراجعان و متقاضیان مجوزهای کسب و کار مزاحمت ایجاد می‌کنند که توسط هیأت مقررات‌زدایی و مرکز ملی بهبود محیط کسب‌ و کار شناسایی و لیست متخلفان اطلاع‌رسانی می‌شود.

لازم به یادآوری است که در این زمینه مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وظیفه شناسایی و اعلام متخلفان را برعهده دارد و گزارش این تخلفات را به صورت مستمر ارائه می‌کند و متولی برخورد با متخلفان نهادهای نظارتی و قضایی هستند.

البته فهرست منتشر شده در گزارش رسانه ها مربوط به ابتدای تابستان امسال است و فهرست جدید از سوی مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار به‌روز شده است؛ برخی متخلفان از فهرست حذف و برخی دیگر اضافه شده‌اند و در این مورد نیز در روزهای آتی توسط هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌ و کار اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بنابراین در این زمینه نه‌تنها قصور و اهمالی از سوی مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار صورت نگرفته بلکه مبین تلاش این مرکز برای ایجاد شفافیت کامل در خصوص موضوع مهم صدور مجوزها از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب و کار است.

منبع: تسنیم

منبع خبر: رکنـا