جدایی کارلو آنچلوتی از رئال مادرید در پایان فصل تقریباً اجتناب‌ناپذیر است. قرارداد فعلی سرمربی ایتالیایی تابستان آینده به پایان می‌رسد و فدراسیون فوتبال برزیل او را برای مربیگری تیم ملی در نظر دارد. فلورنتینو پرس در صورت رفتن آنچلوتی کار سختی برای یافتن جایگزین خواهد داشت. انتظار می‌رود که او چهره‌ای آشنا را به […]

- کالبدشکافی یک ماجرای تکراری؛ آیا رئال‌مادرید باید برای سومین بار زیدان را به باشگاه بیاورد؟

جدایی کارلو آنچلوتی از رئال مادرید در پایان فصل تقریباً اجتناب‌ناپذیر است. قرارداد فعلی سرمربی ایتالیایی تابستان آینده به پایان می‌رسد و فدراسیون فوتبال برزیل او را برای مربیگری تیم ملی در نظر دارد.

فلورنتینو پرس در صورت رفتن آنچلوتی کار سختی برای یافتن جایگزین خواهد داشت. انتظار می‌رود که او چهره‌ای آشنا را به میدان بیاورد و ژابی آلونسو در صدر فهرست او قرار داد، اگرچه رائول گونزالس و آلوارو آربلوا نیز نامزدهای احتمالی هستند. اما نام دیگری وجود دارد که رئال مادرید می‌تواند در نظر بگیرد و او کسی‌ست که در دو نوبت جداگانه هدایت تیم اصلی را بر عهده داشته است. طبق گزارش ال چیرینگیتو، پرس در تماس دائمی با زین‌الدین زیدان است.

زیدان از زمانی که برای دومین بار در پایان فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ رئال مادرید را ترک کرد، بیکار است. او امیدوار بود بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ سرمربیگری تیم ملی فرانسه را برعهده بگیرد، اما فدراسیون فوتبال فرانسه در کمال تعجب تصمیم گرفت قرارداد دیدیه دشان را تمدید کند. زیدان از زمانی که بیکار شده پیشنهادات زیادی داشته، اما سختگیرانه عمل کرد و تصمیم گرفت تا زمانی که پیشنهاد مناسبی از راه نرسد به استراحت ادامه بدهد.

با این حال، آیا رئال مادرید باید به دنبال بازگرداندن او باشد؟

برای پاسخ به این سوال به راحتی می‌توان به موفقیتی که او در اولین دوره مسئولیتش به دست آورد نگاه کرد و گفت بله. زیدان بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ لوس بلانکوس را به ۹ افتخار بزرگ از جمله سه قهرمانی لیگ قهرمانان، دو جام باشگاه‌های جهان و یک قهرمانی لالیگا رساند. اما دوره دوم او بد پیش رفت. رئال مادرید در اولین فصل زیدان قهرمان لالیگا و سوپرکاپ اسپانیا شد، اما در فصل دوم او بدون جام ماند و همین موضوع منجر به جدایی او در سال ۲۰۲۱ شد.

زیدان در دوره دوم خود با انتقادات نسبتاً زیادی نیز مواجه شد، مثل استفاده ضعیف از برخی بازیکنان که یکی از آنها وینیسیوس جونیور بود که از زمان بازگشت کارلو آنچلوتی به عنوان جانشین مربی فرانسوی بسیار پیشرفت کرده است. زیدان احتمالاً گزینه بدی برای رئال مادرید نخواهد بود، اما فردی مانند آلونسو خیلی بهتر خواهد بود. باشگاه مشکل مالی هم ندارد، بنابراین می‌تواند به سراغ گزینه بهتر و گران‌تری برود نسبت به فردی مانند زیدان.

باید صبر کرد و دید در چند ماه آینده مدیران باشگاه رئال مادرید چه تصمیمی خواهند گرفت. در صورت رفتن آنچلوتی، زیدان می‌تواند یک بازگشت شوکه‌کننده داشته باشد، اما قطعا بحث زیادی در مورد اینکه آیا او گزینه مناسبی خواهد بود یا خیر وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی