به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، ابتدا، بیایید روشن کنیم که محاسبات کوانتومی در واقع چیست؛ محاسبات کوانتومی یا رانش کوانتومی یک رویکرد پیچیده برای انجام محاسبات موازی، با استفاده از فیزیک حاکم بر ذرات زیراتمی برای جایگزینی ترانزیستورهای ساده‌تر در کامپیوترهای امروزی است. حوزه محاسبات کوانتومی در دهه ۱۹۸۰ ظهور کرد. برخلاف رایانه‌های کلاسیک […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، ابتدا، بیایید روشن کنیم که محاسبات کوانتومی در واقع چیست؛ محاسبات کوانتومی یا رانش کوانتومی یک رویکرد پیچیده برای انجام محاسبات موازی، با استفاده از فیزیک حاکم بر ذرات زیراتمی برای جایگزینی ترانزیستورهای ساده‌تر در کامپیوترهای امروزی است. حوزه محاسبات کوانتومی در دهه ۱۹۸۰ ظهور کرد.

برخلاف رایانه‌های کلاسیک که از بیت‌ها برای نمایش اطلاعات به صورت ۰ یا ۱ استفاده می‌کنند، رایانه‌های کوانتومی از بیت‌های کوانتومی یا کیوبیت‌ها استفاده می‌کنند. این ویژگی منحصر به فرد به رایانه های کوانتومی اجازه می دهد تا محاسبات پیچیده را به طور تصاعدی سریعتر از رایانه های کلاسیک در سناریوهای خاص انجام دهند.

آیا می‌توانیم یک کامپیوتر کوانتومی بخریم؟

در حالی که کامپیوترهای کوانتومی امیدهای زیادی را نشان داده‌اند، هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند. ساخت یک کامپیوتر کوانتومی عملی یک کار بسیار چالش برانگیز است که به محیط‌های بسیار کنترل شده و فناوری‌های پیشرفته نیاز دارد. در نتیجه، رایانه‌های کوانتومی هنوز مانند رایانه‌های سنتی یا تلفن‌های هوشمند از نظر تجاری در دسترس نیستند.

با این حال، این بدان معنا نیست که امروز نمی‌توانید به توان محاسباتی کوانتومی دسترسی داشته باشید. چندین شرکت و مؤسسه تحقیقاتی خدمات محاسبات کوانتومی را ارائه می‌دهند.

منبع: ts2.space

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین