نام سه نفر لو رفت؛ ناجی والیبال ایران چه کسی خواهد بود؟
نام سه نفر لو رفت؛ ناجی والیبال ایران چه کسی خواهد بود؟

به نظر می‌رسد فدراسیون والیبال به انتخاب سرمربی جدید تیم ملی بسیار نزدیک شده است.

 

ورزش سه نوشت: کش و قوس و حواشی انتخاب سرمربی جدید تیم ملی والیبال همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد که حداقل تا یک ماه آینده همچنان این شایعات پابرجا خواهد بود. البته دیگر می‌توان گفت که این شایعات از حوصله هم خارج شده، اما فدراسیون و شخص محمدرضا داورزنی وسواس زیادی برای این موضوع به خرج می‌دهند که البته کار معقولانه‌ای هم محسوب می‌شود.

از همان فردای استعفای عطایی از هدایت تیم ملی والیبال، شایعات درباره جانشین او اوج گرفت. در واقع از آن زمان تا به الان شاید نام ١٠ گزینه مختلف مطرح شده که البته فدراسیون مذاکراتی هم با آن‌ها داشته، اما با همه‌شان به شکل جدی و ریز به ریز صحبت نکرده است.

در بین همه نام‌های مطرح شده به نظر می‌رسد که فدراسیون والیبال تا حدودی به جمع‌بندی رسیده و گزینه‌هایش محدود شده است که اینجا به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

*ولادیمیر آلکنو
مرد روس چند باری اعلام کرده که فقط به عنوان مشاور به ایران خواهد آمد و قصد بازگشت به دنیای مربیگری را ندارد، اما به نظر می‌رسد مذاکرات فدراسیون با توتولو، دوست و دستیار همیشگی آلکنو شرایط را تغییر داده است. توتولو طی تماسی که با آلکنو داشته سعی کرده او را برای بازگشت به ایران راضی کند، اما همچنان جواب مثبت نهایی دریافت نشده است. جالب اینکه فدراسیون هنوز به شکل کاملا مستقیم با خود آلکنو وارد مذاکره نشده و به نظر می‌رسد که در صورت اوکی دادن او به توتولو این اتفاق هم رخ خواهد داد.

*لورنزو بلنجینی
گزینه محبوب ریاست فدراسیون والیبال پاسخ مثبت اولیه را به ایران داده است، اما مشکلاتی بر سر حضور او در تیم ملی هم وجود دارد. جریمه‌ای که فدراسیون باید به سری‌آ برای جذب بلنجینی بپردازد یا طولانی شدن روند این لیگ از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مهم در راه به خدمت گرفتن این سرمربی مشهور ایتالیایی است. با این همه همچنان بلنجینی از شانس بالایی برای انتخاب به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران برخوردار است و مذاکرات جدی هم با او انجام شده است.

*رنان دال‌زاتو
وقتی از دال‌زاتو به عنوان گزینه هدایت تیم ملی والیبال نام برده شده، ابتدا این گمان به وجود آمد که او صرفا یکی از گزینه‌هاست و مثل افرادی نظیر آناستازی یا لورنزتی شانس زیادی برای حضور در ایران ندارد، اما به یک باره همه چیز درباره سرمربی سابق تیم ملی والیبال برزیل جدی شد. فدراسیون والیبال مذاکرات کاملا جدی خود را با دال‌زاتو پیگیری می‌کند و در صورت منتفی شدن حضور آلکنو و بلنجینی، مذاکرات نهایی با او انجام خواهد شد. هر چند که شاید انتخاب دال‌زاتو در این مقطع حساس کنونی خیلی معقولانه نیست.

البته باید به این نکته هم توجه داشت که ممکن است در روند مذاکرات هر اتفاقی رخ دهد و نهایتا هر سه این گزینه‌ها حضورشان در ایران منتفی شود، آن موقع فدراسیون سراغ دیگر کاندیدای خود خواهد رفت. با این همه در حال حاضر آلکنو، بلنجینی و دال‌زاتو مثلث نهایی والیبال ایران هستند و باید دید در نهایت چه کسی به عنوان جانشین بهروز عطایی انتخاب خواهد شد.

منبع: اطلاعات انلاین