به گزارش زیرنویس، صدیف بدری عصر دوشنبه در دیدار مردمی در اردبیل اظهار کرد: توسعه هر منطقه نیاز به زیرساخت به ویژه در حوزه ارتباطات دارد تا در سایه آن بتوان هم در حمل و نقل ریلی و هم زمینی و هوایی بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد. وی با بیان اینکه […]

 

به گزارش زیرنویس، صدیف بدری عصر دوشنبه در دیدار مردمی در اردبیل اظهار کرد: توسعه هر منطقه نیاز به زیرساخت به ویژه در حوزه ارتباطات دارد تا در سایه آن بتوان هم در حمل و نقل ریلی و هم زمینی و هوایی بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

وی با بیان اینکه راه آهن اردبیل پروژه اساسی در مسیر توسعه استان اردبیل است، تصریح کرد: نباید این موضوع به فراموشی سپرده شده و یا برای مردم صحبت از راه آهن دلخوری و ناراحتی به وجود بیاورد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ارزان‌ترین و ایمن‌ترین حمل و نقل اعم از بار و مسافر مربوط به راه آهن است و ما در سال‌های اخیر سعی کردیم تا تکمیل پروژه ریلی اردبیل را پیگیری کنیم.

بدری افزود: راه آهن اردبیل را در مجلس دهم با پیشرفت ۳۵ درصد تحویل گرفتیم و در این هفت سال این پروژه به پیشرفت ۹۲ درصد رسیده و امیدواریم تا آخر سال با تزریق اعتبارات مورد نیاز به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما به رئیس جمهور اعلام کردیم که سفر دوم خود را به استان اردبیل با قطار انجام داده و با این سفر پروژه عظیم راه آهن اردبیل – میانه را به صورت رسمی به بهره‌برداری برسانیم.

بدری ضرورت اتصال این پروژه ریلی را به پارس آباد و شمال استان یادآور شد و اضافه کرد: این پروژه دارای ردیف ملی است و قطعاً اجرایی شدن آن اردبیل را به چهارراه ترانزیت ریلی شمال‌غرب کشور تبدیل خواهد کرد.

وی بیان کرد: ما اگر بتوانیم به راه آهن بستان آباد، آستارا و خط ریلی استان‌های همجوار بپیوندیم به راحتی می‌توانیم هم در حوزه حمل و نقل بار و هم مسافر به بهترین شکل عمل کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در کنار راه آهن، ما به تجهیز فرودگاه اردبیل در سال‌های اخیر اقدام کردیم به طوری که این فرودگاه به دستگاه آیلس کت ۲ مجهز شده که جلوی ۷۰ درصد لغو پروازها گرفته شده است.

بدری ضرورت توسعه بزرگراه‌های استان را در همه حوزه‌های شمال تا جنوب و شرق و غرب را یادآور شد و تصریح کرد: هر چند از احداث تونل دوم حیران و تأخیر به وجود آمده ناراضی هستیم اما امیدواریم با تأمین اعتبار تهاتر نفت هر چه سریع‌تر بخش‌های مهم و ارزشمند این پروژه به سرانجام برسد.

دولت یک نقطه از ۴ نقطه پیشنهادی را به عنوان منطقه آزاد معرفی کند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به منطقه آزاد تجاری و پیگیری مردم به عنوان مطالبه عمومی را یادآور شد و گفت: بعد از فراز و نشیب‌های مختلف منطقه آزاد تجاری در مجمع تشخیص مصلحت به تصویب رسیده و باید از چهار نقطه پیشنهاد شده، یک نقطه به عنوان مبدأ شروع منطقه آزاد انتخاب شود.

وی افزود: برخی عوامل تاکنون مانع از اجرایی شدن منطقه آزاد شدند که ضرورت دارد هیأت دولت هر چه سریع‌تر نقطه آغازین منطقه آزاد تجاری را تعیین کرده تا ما بتوانیم در سریع‌ترین زمان از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دوران نمایندگی در پیگیری و حفظ منافع مردم تلاشی مؤثر انجام دادیم و به دور از عوام فریبی و یا برخی مسائل حاشیه‌ای سعی کردیم تا مطالبات عموم مردم را در حوزه‌های مختلف انجام دهیم.

وی اضافه کرد: معتقدم در انتصابات باید استقلال قوا به ویژه نظر قوه مجریه مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن مشورت گرفتن را کاری عقلانی و منطقی در حوزه انتصابات می‌دانم.

بدری بیان کرد: باید شاخص‌ها و چارچوب مشخص در حوزه انتصابات به صورت ملی و استانی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: خط قرمز بنده حفظ منافع مردم است و قطعاً در سال‌های آینده با اولویت چند موضوع را پیگیری خواهم کرد.

بدری تصریح کرد: مسأله محیط زیست مورد غفلت قرار گرفته که باید در صدر توجه و دقت نظر باشد و در کنار آن تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت استان نیز بسیار مهم و حیاتی است.

وی گفت: دولت باید منابع مورد نیاز را تخصیص دهد تا ما بتوانیم به میزان کافی آب از حوزه‌های مختلف به ویژه خزر و یا ارس برای اردبیل تأمین کنیم که در این زمینه اختصاص ۵۰ میلیون متر مکعب آب از سد شهریار نمی‌تواند جوابگوی مرکز استان باشد.

بدری افزود: در کنار تکمیل راه آهن اردبیل – میانه، باید هر چه سریع‌تر راه آهن اردبیل – پارس‌آباد نیز شروع و عملیات اجرایی آن به سرانجام برسد.

وی بهبود شرایط مدیریتی در کشور را به دور از نگاه طایفه‌گری و حزب‌گرایی یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید در یک چارچوب مشخص مدیران از دل سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادها تعیین شوند تا با تسلط بیشتر و در یک کارآمدی مناسب بتوان در این بخش عملکرد شایسته‌ای را انجام داد.

بدری اضافه کرد: به دور از انفعال، سعی کردیم تا در مجلس یازدهم با حضور در کمیسیون تخصصی عمران پیگیر اختصاص قیر رایگان برای عمران و آبادانی شهرها و روستاها باشیم و در این دولت نیز سعی شده این منابع اختصاص پیدا کند.

وی بیان کرد: در کنار پیگیری مطالبات مردم و بیان گرفتاری‌های عمومی آحاد جامعه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بنده به شفافیت آرا اعتقاد راسخ دارم و بر این باورم باید آرای نمایندگان موافق یا مخالف در معرض دید مردم قرار گیرد.

بدری در ادامه سخنان خود یادآور شد: انتظار بود دولت سیزدهم حذف ارز ترجیحی را مرحله به مرحله انجام دهد که این امر مورد غفلت قرار گرفت و آثار و تبعات اقتصادی و زیانبار معیشتی آن را در سفره‌های مردم مشاهده می‌کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در ۲ سال باقیمانده از دولت بسیاری از رویه‌های غلط اصلاح و اقتصاد مردم به معنای واقعی سامان پیدا کند.

منبع: مـهر