به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه و کریاکاس میتسوتاکیس، نخست‌ وزیر یونان امروز دوشنبه در گفتگو تلفنی در مورد بسیاری از موضعات به‌ ویژه درگیری میان اشغالگران صهیونیست و مقاومت فلسطین و نیز موارد نقض حقوق بشر در منطقه رایزنی کردند. بنا بر اعلام مرکز ارتباطات […]

 

به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه و کریاکاس میتسوتاکیس، نخست‌ وزیر یونان امروز دوشنبه در گفتگو تلفنی در مورد بسیاری از موضعات به‌ ویژه درگیری میان اشغالگران صهیونیست و مقاومت فلسطین و نیز موارد نقض حقوق بشر در منطقه رایزنی کردند.

بنا بر اعلام مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در این مکالمه تلفنی تصریح کرد که ترکیه هرگونه اقدام ممکن را انجام می‌ دهد تا این روند درگیری که در سطح منطقه و جهان می‌ تواند تبعات بسیار منفی همراه داشته باشد، به پایان برسد.

مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه اضافه کرد که اردوغان در ادامه تاکید کرد که کشورهای منطقه نیز علاوه بر حفظ صلح، باید به‌ دلیل توقف درگیری‌ ها و موارد نقض حقوق بشر تلاش کنند.

در دهمین روز از عملیات مقاومت فلسطین علیه اشغالگران قدس، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شدیدترین حملات را علیه غزه انجام دادند و این حملات همچنان ادامه دارد.

عبدالله دوم، پادشاه اردن و جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا تحولات خطرناک در غزه و راه‌های ورود کمک‌های پزشکی و امدادی فوری به این منطقه را بررسی کردند.

براساس این گزارش، پادشاه اردن روز دوشنبه در دیدار نخست وزیر ایتالیا در رم، بار دیگر بر ضرورت رساندن فوری کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به نوار غزه و نیز اهمیت حمایت از آنروا و تسهیل ورود کمک‌های ارائه شده به ملت فلسطین تاکید کرد.

منبع: مـهر