شایعه عجیب حوالی پرسپولیس/ از بالا دستور حذف یحیی را دادند؟
شایعه عجیب حوالی پرسپولیس/ از بالا دستور حذف یحیی را دادند؟

اینکه پرسپولیس حاضر نشده قرارداد سرمربی موفقش را تمدید کند، در روزهای اخیر تبدیل به جنجالی تازه شده است.

اینکه پرسپولیس حاضر نشده قرارداد سرمربی موفقش را تمدید کند، در روزهای اخیر تبدیل به جنجالی تازه شده است. شایعه شده که از نهادهای بالاتر و آن‌طورکه سرمربی و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفته‌اند، دخالت احتمالی نهادهای امنیتی باعث عدم تمدید قرارداد یحیی شده است. این شایعه درحالی مطرح شده که سرمربی پرسپولیس به نوعی آن را تأیید کرده، ولی مدیرعامل باشگاه قویا آن را تکذیب کرده است.

به گزارش زیرنویس، داستان یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس به ماجرای خبرساز جدیدی در ورزش ایران تبدیل شده است. سرمربی و باشگاهی که فصل پیش موفق شدند هر سه جام موجود در ایران را به دست آورده و سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای فصل جاری را هم کسب کنند، در فاصله ایجادشده به‌خاطر فیفادی و بازی‌های تیم ملی، حسابی حواشی جدیدی رقم زدند. یحیی پس از بازی با گل‌گهر که با برتری یک بر صفر تیمش همراه شد، قید تمرین‌کردن با پرسپولیس را زد.

او ابتدا به ویلایش در کرج رفت و سپس راهی سفر به دبی شد تا شایعات درباره جدایی او از پرسپولیس برای چندمین بار در طول فصول گذشته به گوش برسد. ابتدا عنوان شد که یحیی به دلیل اختلافات مالی با باشگاه حاضر نشده سر تمرین حاضر شود و حتی نامه فسخ قراردادش را هم در اختیار مسئولان باشگاه قرار داده است. اگرچه نوتیس‌های ارسال‌شده از سوی این مربی به باشگاه گواه چنین اختلافی است، ولی به نظر می‌رسد مشکلی که یحیی با پرسپولیس داشت و احتمالا در ادامه مسیر دوباره پررنگ شود، موضوع احترام است. گل‌محمدی اعتقاد دارد باید احترام بیشتری به او و مجموعه‌اش، خاصه بازیکنان پرسپولیس، گذاشته شود و نیازهای آن‌ها برطرف شود.

پسِ پشت اظهارات این‌چنینی یحیی، ولی دلخوری او از عدم تمدید قراردادش با این باشگاه است. قرارداد او انتهای همین فصل به پایان می‌رسد و در حرکتی عجیب، مسئولان باشگاه پرسپولیس تا به الان علاقه‌ای به این تمدید قرارداد نشان نداده‌اند. رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس می‌گوید عجیب است که هنوز چهار هفته از لیگ سپری نشده، موضوع تمدید قرارداد مطرح می‌شود. او گفته هیئت‌مدیره باشگاه در ادامه فصل درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد. بخش نامعلوم داستان، ولی همین ابراز تعجب رضا درویش است؛ چراکه با توجه به کارنامه یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس و البته دستاوردی که او در سال‌های اخیر داشته، عجیب است که قرارداد او هنوز تمدید نشده است. بسیاری از باشگاه‌های حرفه‌ای دنیا برای اینکه ثبات لازم را داشته باشند، از مدت‌ها قبل از پایان قرارداد سرمربی با او وارد مذاکره شده و اتفاقا پیشنهاد تمدید طولانی‌مدتی ارائه می‌کنند.

اینکه پرسپولیس حاضر نشده قرارداد سرمربی موفقش را تمدید کند، در روزهای اخیر تبدیل به جنجالی تازه شده است. شایعه شده که از نهادهای بالاتر و آن‌طورکه سرمربی و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفته‌اند، دخالت احتمالی نهادهای امنیتی باعث عدم تمدید قرارداد یحیی شده است. این شایعه درحالی مطرح شده که سرمربی پرسپولیس به نوعی آن را تأیید کرده، ولی مدیرعامل باشگاه قویا آن را تکذیب کرده است.

شایعه عجیب حوالی پرسپولیس/ از بالا دستور حذف یحیی را دادند؟

یحیی که پس از چند روز قهر اعتراضی، سر تمرین پرسپولیس حاضر شد، در اولین گفت‌وگویش نسبت به این پرسش «که فکر می‌کنید از نهادهای بالاتر نمی‌خواهند شما در پرسپولیس حضور داشته باشید؟» گفت: «ببینید من همیشه دوست دارم به اتفاقات نگاه مثبت داشته باشم، اما بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم نکند یک جریانی درست می‌کنند که بخواهند این اتفاقات بیفتد. من از نیت آن‌ها خبر ندارم، اما این تیم حیف است. این تیم باعث خوشحالی ۴۰ میلیون نفر شد و شما نمی‌توانید برای این نشاط اجتماعی ارزش قائل شوید و بی‌تفاوت باشید». ا

این مورد در حالی به تازگی به فضای فوتبال ایران کشیده شده که ریشه در اتفاقات ابتدای همین فصل دارد؛ جایی که کریم باقری از ادامه همکاری با پرسپولیس بازماند و جواد نکونام هم آن‌طورکه خبرگزاری فارس اشاره کرده بود، با عذرخواهی، پاک‌کردن بخشی از پست‌های اینستاگرامی و دست آخر با عفو رهبری توانسته بود روی نیمکت سرمربیگری استقلال بنشیند. داستان کریم باقری، ولی از آن دست ابهاماتی است که به‌طور رسمی حل‌وفصل نشده است. او ابتدای همین فصل، قراردادش با پرسپولیس تمام شد، ولی مدیران این باشگاه تمایلی برای بستن قرارداد با او نشان ندادند. در آن برهه عنوان شده که نهادهای بالاتر اجازه فعالیت کریم باقری در پرسپولیس را نمی‌دهند. آن شایعه در همان روزها با واکنش مدیران باشگاه روبه‌رو شد و رضا درویش از این گفت که قصد دارد از کریم باقری در پست دیگری در باشگاه استفاده کند. اتفاقی که هرگز نیفتاد. کریم باقری هم اندکی بعد درباره شایعه ممنوع‌الفعالیت‌شدنش در فوتبال ایران چنین گفت: «نمی‌دانم که آیا موانعی هست یا خیر. اطلاعات زیادی در این زمینه ندارم. برخی در این زمینه چیزهایی به من گفته‌اند، ولی واقعیت این است که نمی‌دانم راست است یا دروغ. خودم هم این چیزها را می‌شنوم».

داستان کریم باقری در همانجا و با همان شایعاتی که خودش هم می‌گوید آن‌ها را شنیده، به پایان رسید تا اینکه دوباره مسئله یحیی گل‌محمدی و دخالت برخی نهادها در ماندن یا جدایی او به گوش رسید. اینجا بار دیگر نوبت به رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، رسید تا به میدان بیاید و این ماجرا را از اساس تکذیب کند. درویش با بیان اینکه یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس قرارداد دارد و همچنان به کارش در این باشگاه ادامه می‌دهد، با رد دخالت در پرونده تمدید قرارداد یحیی گفت: «هر نهادی وظیفه و کار خودش را انجام می‌دهد. فدراسیون فوتبال هم که دخالتی ندارد. نهادهای امنیتی هم که کار امنیتی می‌کنند. آقای باقری هم خودشان تمایل نداشتند همکاری کنند وگرنه هیچ فشاری وجود نداشت. ایشان خودشان تمایل آن‌چنانی به ادامه کار نداشتند. کمااینکه هنوز هم کار نمی‌کنند و جایی نیستند. اگر اینجا مشکلی بود در جای دیگر کار می‌کردند. ایشان به دنبال کارهای اقتصادی بودند».

به نظر می‌رسید اظهارات رضا درویش در این باره پایانی بر شایعات دخالت نهادهای بالاتر در قرارداد این قبیل مربیان باشد، ولی پاسخ تندوتیز کریم باقری، دوباره شعله شایعات را داغ کرد. او با تکذیب حرف‌های مدیرعامل در صحبت‌های مختلفی که داشت، از او خواست تا در این مورد به مردم دروغ گفته نشود. باقری ابتدا به خبرگزاری تسنیم گفت: «آقای درویش حقیقت را بگوید. دروغ‌گفتن اصلا خوب نیست. من قراردادی با باشگاه نداشتم و به چه کسی گفتم که نمی‌خواهم در پرسپولیس کار کنم که خودم خبر ندارم؟ من هیچ‌وقت نگفتم تمایلی به ماندن ندارم و فکر می‌کنم مردم خودشان به همه‌چیز آگاه هستند و همه مسائل را می‌دانند. لطفا به مردم دروغ نگویید». او در جایی دیگر هم به «فوتبال ۳۶۰» می‌گوید: «این حرف اصلا صحت ندارد و آقای درویش خودش می‌داند که هیچ مشکلی از سمت من نبوده است. باشگاه خودش زود با من خداحافظی کرد و مصاحبه ایشان هم موجود است. پرسپولیس را دوست دارم و طی این سال‌ها چند باری پیشنهادهای مختلف را رد کردم. الان هم من مشکلی ندارم. بهتر بود ایشان واقعیت را می‌گفت. از این حرف‌ها تعجب می‌کنم».

بیشتر بخوانید: قرارداد یحیی به یک شرط با پرسپولیس تمدید می‌شود!

منبع: خبـر ورزشی