به گزارش خبرنگار مهر، سردار موسی کمالی شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی سربازان در اردبیل اظهار کرد: ۷۶۸ هزار گواهینامه مهارتی برای سربازان دارای مهارت در رشته‌های متنوع فنی صادر شده و همچنان از این نیروها و آموزش آنها استقبال می‌کنیم. وی تصریح کرد: در کنار ارائه برنامه‌های آموزشی مهارتی برای این […]

به گزارش خبرنگار مهر، سردار موسی کمالی شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی سربازان در اردبیل اظهار کرد: ۷۶۸ هزار گواهینامه مهارتی برای سربازان دارای مهارت در رشته‌های متنوع فنی صادر شده و همچنان از این نیروها و آموزش آنها استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در کنار ارائه برنامه‌های آموزشی مهارتی برای این سربازان، ارائه تسهیلات حمایتی از ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز نیز در اولویت قرار گرفته و سعی بر این است تا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمینه تخصیص اعتبار مناسب به بانک‌ها و پرداخت این تسهیلات را فراهم کنند.

مشاور قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح گفت: ۳۱ هزار سرباز آموزشی دارای مهارت در سال‌جاری از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد و امیدواریم شرایط مطلوب‌تری را در ارتقای توانمندی سربازان شاهد باشیم.

کمالی افزود: امسال گستردگی برنامه‌های آموزش مهارتی برای سربازان را به عنوان یک هدف‌گذاری مشخص دنبال می‌کنیم تا ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم از این برنامه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی استفاده کرده و در ورود به بازار کار با مشکلی روبه‌رو نشوند.

وی دوران سربازی را بهترین فرصت برای ارتقای مهارت جوانان در ورود به بازار اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه در استان‌های مختلف اقدامات مناسبی انجام شده و در استان اردبیل نیز با محوریت سپاه، ارتش و نیروی انتظامی آموزش سربازان و ارائه تسهیلات آنها در قالب کارگاه‌های تولید و اشتغال مورد توجه و دقت نظر است.

مشاور قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم با تحقق صد درصد برنامه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی بتوانیم بستر و زمینه حضور سربازان را بعد از اتمام دوران سربازی به بازار کار فراهم کرده و از این فضای مهیا شده استفاده کنیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز در این مراسم اضافه کرد: در استان اردبیل تلاش بر این است تا سربازان و علاقه‌مندان به حضور در دوره‌های آموزشی مورد حمایت قرار گرفته و زمینه پرداخت تسهیلات برای این افراد با همکاری بانک‌ها فراهم آید.

سردار غلامحسین محمدی اصل بیان کرد: طرح مهارت‌آموزی سربازان طرح ارزشمندی است که بر اساس رویکرد جدید نیروهای مسلح و قرارگاه مهارت‌آموزی امیدواریم سربازان در همه رده‌ها از این برنامه‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

منبع: مـهر