به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، سقوط ۴۰ تا ۶۰ درصدی فروش گوشت، روایت این روزهای فعالان بازار گوشت است. آن‌ها معتقدند که در حال حاضر گرانی قیمت گوشت، منجر به ریزش شدید مصرف و خرید گوشت توسط مردم شده و همین موضوع، کاهش نامحسوس قیمت گوشت را در پی داشته است؛ نه سیاست‌های دولت […]

- این‌گونه قیمت گوشت ۲۷۴ هزار تومان گران شد/ رشد ۱۴۹ درصدی قیمت گوشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، سقوط ۴۰ تا ۶۰ درصدی فروش گوشت، روایت این روزهای فعالان بازار گوشت است. آن‌ها معتقدند که در حال حاضر گرانی قیمت گوشت، منجر به ریزش شدید مصرف و خرید گوشت توسط مردم شده و همین موضوع، کاهش نامحسوس قیمت گوشت را در پی داشته است؛ نه سیاست‌های دولت در عرضه گوشت‌های دولتی و وارداتی.

این‌ها همه در شرایطی است که از شهریورماه تاکنون، بارها وزارت جهادکشاورزی وعده کاهش قیمت گوشت تا دو ماه آینده را داده است. حتی بنا به گفته علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی، برنامه‌ریزی شده که سطح قیمت گوشت به قیمت‌های سال گذشته بازگردد.

براساس اعلام او، گوشت در بازار به وفور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود از اواسط آبان ماه ثبات در بازار گوشت برقرار شود.

این اظهارات در حالی است که امروز گزارش‌های میدانی زیرنویس نشان می‌دهد که به طور متوسط قیمت گوشت گوسفندی در قصابی‌ها ۴۵۰ هزار تومان است. آخرین روایت رسمی و آماری دولت از قیمت گوشت نیز حاکی از آن است که متوسط قیمت گوشت گوسفندی به ۴۵۸ هزار تومان در شهریورماه ۱۴۰۲ رسیده است. این عدد ۲۷۴ هزار تومان بالاتر از نرخی است که شهریورماه پارسال از قیمت گوشت اعلام می‌شد.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، متوسط قیمت گوشت در شهریورماه ۱۴۰۱ در حدود ۱۸۴ هزار تومان بود که این عدد نشان می‌دهد قیمت گوشت گوسفندی رشد ۱۴۹.۲ در طول یک‌سال داشته است.

اما در آبان پارسال هر کیلو گوشت گوسفندی در حدود ۱۹۰ هزار تومان قیمت داشت که این عدد تفاوت عجیب و فاحشی با قیمت‌های بازار گوشت دارد.

مشروح گزارش درباره وضعیت بازار گوشت را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین