درواقع کاربران واتس‌اپ در اندروید با فناوری Passkey به‌راحتی می‌توانند با احراز هویت دومرحله‌ای پیامکی ناامن و آزاردهنده خداحافظی کنند. این شرکت متعلق به متا در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) اعلام کرد که از ویژگی رمز عبور Passkey برای همه کاربران اندرویدی پشتیبانی می‌کند. این گزینه امنیتی جدید به کاربران واتس‌اپ اجازه می‌دهد تا […]

- واتساپ فناوری Passkey را فعال کرد

درواقع کاربران واتس‌اپ در اندروید با فناوری Passkey به‌راحتی می‌توانند با احراز هویت دومرحله‌ای پیامکی ناامن و آزاردهنده خداحافظی کنند. این شرکت متعلق به متا در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) اعلام کرد که از ویژگی رمز عبور Passkey برای همه کاربران اندرویدی پشتیبانی می‌کند. این گزینه امنیتی جدید به کاربران واتس‌اپ اجازه می‌دهد تا از چهره، اثرانگشت یا پین دستگاه، برای بازکردن قفل و دسترسی به حساب‌های خود استفاده کنند.

به‌نظر می‌رسد این فناوری طی هفته‌ها و ماه‌های آینده در دسترس تمامی کاربران اندرویدی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

کاربران واتس‌اپ بتا پیش از این به فناوری Passkey دسترسی داشتند تا این شرکت بتواند باگ‌های مربوط به این فناوری را مورد بررسی قرار دهد. اما حالا کاربران عادی نسخه اندروید واتس‌اپ نیز می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. هنوز مشخص نیست کاربران سیستم‌عامل iOS چه زمانی می‌توانند به این فناوری دسترسی داشته باشند.

با این فناوری، بیش از دو میلیارد کاربر واتس‌اپ در برابر تهدیدهای دیجیتالی بیشتر محافظت می‌شوند. با اضافه‌شدن فناوری Passkey، دیگر نیازی نیست رمزعبور به‌خاطر سپرده شود. چون چنین رمزهای عبوری به‌صورت بالقوه در معرض سرقت و هک نیز قرار دارند.

فناوری Passkey در واتس‌اپ

شاید این سؤال پیش بیاید که فناوری Passkey در واتس‌اپ چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ این فناوری درواقع تلاشی از سوی شرکت‌های بزرگ برای استفاده از سیستم احراز هویت با امنیت بالاتر به‌جای استفاده از رمزعبور است. در این فناوری، کاربران به‌جای استفاده از رمز عبور، از فناوری‌های دیگر مانند تشخیص چهره یا اسکن اثرانگشت استفاده می‌کنند و وارد حساب کاربری خود می‌شوند.

وقتی از فناوری Passkey استفاده شود، درواقع دو کلید رمزنگاری ساخته می‌شود که شامل یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی است. کلید خصوصی در دستگاه کاربر نگهداری می‌شود و کلید عمومی در سرورهای شرکتی که اکانت کاربر در آن وجود دارد، ذخیره خواهد شد. زمانی که کاربر قصد دارد با این فناوری وارد حساب کاربری خود شود، سرویس‌دهنده این دو کلید را با یکدیگر مقایسه می‌کند.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین