به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین […]

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

برهمین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد که از صبح پنجشنبه تا روز جمعه (۲۷ و ۲۸ مهرماه) ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی، بارش رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در مناطقی چون اسلام آباد موگویی، بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، لنجان، سمیرم، شهرضا، فریدون‌شهر، فلاورجان، کبوتر آباد، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، فریدون‌شهر، ورزنه پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه نسبت به احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، وقوع صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی هشدار داده و توصیه کرده است که هم استانی‌ها ضمن احتیاط در سفرهای بین شهری، از فعالیت‌های کوه نوردی طی پایان هفته خودداری کنند.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اصفهان از همچنین بر لزوم اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه کاره، عدم اتراق در زیر ساختمان‌های نیمه ساز و درختان فرسوده، اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی و دامداری تاکید شده است.

هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه همچنین از کاهش ۲ تا پنج درجه‌ای دما بویژه در نواحی غرب استان از شامگاه امروز سه‌شنبه تا روز پنجشنبه و احتمال سرمازدگی نقطه‌ای محصولات کشاورزی خبرداده و بر لزوم تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و کنترل دمای مرغداری‌ها و گلخانه‌ها تاکید کرده است.

منبع: مـهر