زیرنویس – سرویس بین‌الملل: چرا با رژیم اسرائیل مخالفیم؟ چرا به این رژیم می‌گوییم یک ماشین ترور؟ آیا مخالفت با اسرائیل مخالفت با یک نام است؟ اگر به جای اسرائیل اسم این دولت جعلی همچنان فلسطین بود مشکلات حل می‌شد؟ واقعیت این است مشکل اساسی با رژیمی جعلی اسرائیل پیش از آن که سیاسی باشد، […]

زیرنویس سرویس بین‌الملل: چرا با رژیم اسرائیل مخالفیم؟ چرا به این رژیم می‌گوییم یک ماشین ترور؟ آیا مخالفت با اسرائیل مخالفت با یک نام است؟ اگر به جای اسرائیل اسم این دولت جعلی همچنان فلسطین بود مشکلات حل می‌شد؟

واقعیت این است مشکل اساسی با رژیمی جعلی اسرائیل پیش از آن که سیاسی باشد، مشکلی انسانی است. رژیم صهیونیستی به گواه اسناد و کتب منتشر شده رژیم صهیونیستی بعد از جنگ جهانی دوم بیشترین میزان ترور را داشته است. ده‌ها ترور ثبت شده توسط اسرائیل از ۱۹۵۰ به این سو وجود دارد که عامل آن به صراحت موساد، شین‌بت یا ارتش رژیم صهیونیستی است.

از طرف دیگر رژیم اسرائیل اساسا کودک کشی را به عنوان بخشی از برنامه خود دنبال می‌کند از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۱ بر اساس یک جمع بندی آماری اسرائیل بیش از ۲۱۰۰ کودک فلسطینی را کشته است. تعداد کودکان کشته شده در جنگ اخیر نیز به بیش از ۱۰۰۰ نفر می‌رسد.

در مدل جنگی اسرائیل کشتن زن، کودک، مجروح و بیمار نوعی استراتژی برای تضعیف حریف است؛ حالا یا صهیونیست‌ها مسئولیت این کار پذیرفت و می‌گویند فرقی بین زن و بچه و نیروی نظامی نیست یا تقصیر را گردن حماس و دیگر فلسطینی‌ها می‌اندازند.

این چیزی است که به تعبیر امام موسی صدر، بنیانگذار مقاومت علیه اسرائیل در لبنان، باعث می‌شود اسرائیل شر مطلق باشد. موسی صدر با اشاره به دلیل مخالف با رژیم صهیونیستی می‌گوید که جنگ ما با اسرائیل جنگ با یک مجموعه از انسان‌ها نیست، بلکه این جنگ در واقع نبردی است با فساد و انحراف و ستم و اندیشه تبعیض نژادی است.

با با موجودیت می‌جنگیم که ریشه تبعیض خدا را الهی می‌پندارد و گمان می‌کنند بیش از دیگر ادیان و قوام دوست خدا است، حالا اسم این موجودیت هر چه باشد تفاوتی ندارد.

امام موسی صدر می‌گوید:

جنگ ما با اسرائیل جنگ با یک مجموعه از انسان‌ها نیست، بلکه این جنگ در واقع نبردی است با فساد و انحراف و ستم و اندیشه تبعیض نژادی که اساس تفکر آنان است: «اگر می‌پندارید که شما دوستان خدا هستید، نه مردم دیگر.» این است مصیبت ما. مصیبت اینجاست که آنان خود را اولیا و دوستان خدا می‌دانند و دیگران را نه، این نکته اساسی است….

اسرائیل شرّ مطلق است. اسرائیل ضد اسلام، ضد مسیحیت، ضد ایمان، ضد قومیت عربی، ضد انسانیت و ضد میهن است. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. ما اسرائیل را شرّ مطلق می دانیم. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می ایستیم. اگر اسرائیل با چپ بجنگد، ما درکنار چپ خواهیم ایستاد. اگر اسرائیل با راست بجنگد، در کنار راست خواهیم ایستاد. این است معنای «اسرائیل شرّ مطلق است». من شخصا در حد مطالعاتم هیچ نهادی را خطرناکتر از اسرائیل نمی شناسم.»