به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در بدو ورود به اراضی اشغالی بدون اشاره به جنایت تازه رژیم صهیونیستی در بیمارستان «معمدانی» خطاب به بنیامین نتانیاهو گفت: من به اسرائیل آمده‌ام تا مردم اینجا و کل جهان بدانند که ما در کنار اسرائیل هستیم. رژیم صهیونیستی پس از عملیات بزرگ […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در بدو ورود به اراضی اشغالی بدون اشاره به جنایت تازه رژیم صهیونیستی در بیمارستان «معمدانی» خطاب به بنیامین نتانیاهو گفت: من به اسرائیل آمده‌ام تا مردم اینجا و کل جهان بدانند که ما در کنار اسرائیل هستیم.

رژیم صهیونیستی پس از عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» ۱۲ روز است که غیرنظامیان و کودکان و زنان در نوار غزه را بمباران می‌کند، اما رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه «حماس در اسرائیل جنایات مرتکب شد» گفت: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اسرائیل آنچه را که برای پاسخ به حملات حماس نیاز دارد، در اختیار دارد.

بایدن با ادعای اینکه «من از انفجار دیروز در بیمارستان باپتیست ناراحت و عصبانی هستم» ادعا و دروغ آشکار رژیم صهیونیستی پس از رسوایی حمله جنگنده‌های این رژیم به بیمارستان و شهادت هزاران کودک، زن و پیروجوان را تکرار کرد و برای تبرئه رژیم صهیونیستی از این جنایت گفت: «به نظر می‌رسد که طرف مقابل (حماس) پشت آن است نه شما!»

وی همچنین گفت: جهان نظاره‌گر است تا ببیند ما چه خواهیم کرد و من مشتاق گفتگوهای عمیق با شما هستم

بنیامین نتانیاهو هم خطاب به بایدن گفت: سطح همکاری امروز با ایالات متحده بی‌سابقه است. می دانم که شما هم در تصمیم ما برای بازگشت گروگان‌ها شریک هستید. باید برای شکست حماس متحد شود. سفر شما اولین سفر رئیس جمهور آمریکا در زمان جنگ است.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که در نتیجه بمباران بیمارستان المعمدانی بیش از ۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. منابع رسانه‌ای غیر رسمی اما آمار شهدا را بالای ۱۰۰۰ نفر اعلام کرده‌اند. اما تا کنون آمار دقیق شهدا و زخمی‌ها اعلام نشده است. از طرفی با توجه به تخریب بالای بیمارستان بسیاری از شهدا زیر آوار هستند و تلاش برای خارج کردن آن‌ها از زیر آوار برجای مانده از بمباران رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه در جنایت جنگی آشکار بیمارستان معمدانی در غزه که مملو از مجروحان و خانواده‌های آن‌ها بود را هدف قرار داد. منابع محلی شمار شهدای این تراژدی هولناک را تا ۱۳۰۰ نفر نیز اعلام کرده‌اند، آماری که بیشترین تعداد آن از زنان و کودکان هستند.

در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در واکنش به شکست مفتضحانه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی، با استفاده از بمب‌ها و موشک‌های بسیار قوی و پیشرفته، زیرساخت‌های مسکونی و حیاتی نوار غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده است.

منبع: مـهر