بهتاش فریبا، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان و عضو قدیمی باشگاه استقلال در گفتگو با زیرنویس، درباره بازی تیم ملی فوتبال کشورمان و قهرمانی در تورنمنت اردن همچنین دیدار این هفته استقلال با تیم هوادار اظهاراتی را مطرح کرد. توقع شکست قطر را داشتم ولی نه با این نتیجه  من فکر می‌کردم که این […]

بهتاش فریبا، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان و عضو قدیمی باشگاه استقلال در گفتگو با زیرنویس، درباره بازی تیم ملی فوتبال کشورمان و قهرمانی در تورنمنت اردن همچنین دیدار این هفته استقلال با تیم هوادار اظهاراتی را مطرح کرد.

توقع شکست قطر را داشتم ولی نه با این نتیجه

 من فکر می‌کردم که این بازی را برنده شویم، قبلش هم گفته بودم. البته طبیعتاً نه با این تعداد گل. ولی چون بازی قطر بعد از دیدار با اردن بود شرایط برای ما کاملاً متفاوت شد. ما بعد از بازی تیم ملی مقابل اردن انتقاد کردیم که ساختار خط دفاعی مان اشکال داشت. البته این موضوع به خط دفاع برنمی‌گشت. امروزه در فوتبال دفاع از فوروارد شروع می‌شود. شاید برخی از نفرات ما در خط جلو و هافبک آن فشار لازم را روی بازیکنان اردن نمی‌آوردند. به همین خاطر بود که اردنی‌ها توانستند در آن بازی کمی ما را تحت فشار قرار بدهند. بازیکنان تیم اردن نشان دادند دارای مهارت‌های فردی بهتری بودند و یک به یک‌ها را خوب رد می‌کردند و به راحتی به پشت خط هافبک ما می‌رسیدند و با برتری عددی و نفری که داشتند ما را تحت فشار قرار می‌دادند.

آزمون و طارمی هم دفاع می کردند

اما آنچه مقابل قطر از تیم ملی دیدیم عملکرد خوب بچه‌های فوروارد از جلو بود. تا جایی که در چند صحنه دیدیم سردار آزمون و مهدی طارمی تا محدوده محوطه جریمه خودی برمی‌گشتند و توپ گیری می‌کردند تا فشار را از روی بازیکنان خودی بردارند. نظم خط دفاعی مان هم خوب بود تا اینکه آن اتفاق بد رخ داد و کنعانی اضافه شد.

کار خوب بچه های ما قطر را ضعیف نشان داد

قطر در نیمه اول پرس شدیدی را روی بازیکنان ما گذاشته بود. هرچند که قطر در این بازی خیلی ضعیف‌تر از همیشه ظاهر شد. من خودم شخصاً هرگز قطر را در این سال‌های تا این اندازه ضعیف ندیده بودم شاید این به خاطر کار خوب بچه‌های تیم ما در جاگیری و بستن فضاها بود. ما در نیمه اول هم موقعیت‌های گلزنی داشتیم. حتی دو یا سه مورد نزدیک بود گل بزنیم که توپ‌ها تبدیل به گل نشد اما زمان خوبی به گل رسیدیم و پس از آن گل تیم قطر برای اینکه در یک بازی فینال و حذفی بود و می‌خواست برای قهرمانی بجنگد حمله کرد تا گل بزند و دوباره ما در زمان فشار قطر گل دوم را هم زدیم و من فکر می‌کنم همان جا بازی تمام شد.

خوب شد این قهرمانی با مربی ایرانی به دست آمد

در ادامه چندین تک به تک داشتیم و توانستیم گل‌های سوم و چهارم را هم بزنیم. من خیلی خوشحالم که با یک مربی ایرانی این اتفاق انجام شد. همیشه دوست داشته‌ام اگر قرار است اتفاق خوبی برای فوتبال ما رخ بدهد و افتخاری به دست بیاید با یک مربی ایرانی باشد.

باید ۷ گل به تیم کی‌روش می زدیم/ هیچ وقت قطر را این قدر ضعیف ندیده بودم/ اقدام استقلالی‌ها معرفتی بود؛ باید تلافی شود

از آسیا زهرچشم گرفتیم

این پیروزی و قهرمانی نوعی زهر چشم از رقبای آسیایی ما بود تا در جام ملت‌ها با قدرت و صلابت بیشتری وارد شویم. تیم ملی ما به لحاظ روحی روانی به این قهرمانی و برد نیاز داشت و خوب زمانی به آن دست پیدا کردیم. درباره شرایط تیم باید بگویم خط رو به جلوی ما همه چیزش مرتب و منظم بود. البته تغییراتی در تیم داشتیم. آمدن محمدی به چپ و گذاشتن سامان قدوس در میانه زمین باعث شد تا شرایط تیم بهتر باشد. سامان قدوس هم توپ گیر است، هم خوب حمل توپ می‌کند و هم خوب پاس می‌دهد. سعید عزت اللهی هم مثل همیشه خوب بود. وظایفش را به خوبی انجام می داد. توپ گیری می‌کرد و پاس عرضی می‌داد. به طور کلی بچه‌ها همه وظایفشان را به خوبی انجام دادند و خیلی انگیزه داشتند. میلاد محمدی به حق بهترین بازیکن این میدان شد. او دو پاس رو به عقب خوب داد که هر دوی آنها تبدیل به گل شدند یکی به جهانبخش و دیگری هم به سردار. همه چیز تیم ما سر جایش بود و به لحاظ روحی روانی یک تیم کامل را مقابل قطر به میدان فرستادیم.

کیروش آنالیز خوبی از ما داشت ولی فقط یک نیمه

کارلوس کیروش ثابت کرد تیم ما را به خوبی می‌شناسد. آن‌ها در نیمه اول تمام زوایای تیم ما را بسته بودند به ویژه رامین رضاییان. آن‌ها آنالیز دقیقی از تیم ما داشتند. اما در نیمه دوم تیم ما رها شد چون بچه‌ها با پاس‌های تک ضرب در خط هافبک بین سامان و سعید و رامین به خوبی توپ‌ها را می‌گرفتند و به خط جلو منتقل می‌کردند. ما در این دیدار مقابل قطر ۴ گل زدیم و شاید می‌توانستیم هفت گل هم بزنیم. انگیزه بچه‌های تیم ملی برای شکست دادن قطر و کیروش خیلی بالا بود. این‌ها را هم نمی‌توان نادیده گرفت. فقط اتفاق بد موضوع زانوی پورعلی گنجی بود که امیدوارم پارگی رباط نباشد.

تیم ملی باز هم بازی خوب نیاز دارد

با توجه به فرصت باقیمانده تا رقابت‌های جام ملتهای آسیا امیدوارم در این حد فاصل بتوانیم با یک حریف خوب مسابقه بدهیم تا عیار تیم بیشتر مشخص شود. بچه‌ها باید تحت فشار قرار بگیرند. اردن درس خوبی به بچه‌های ما داد که البته خیلی سریع از آن جواب گرفتیم و توانستیم مقابل قطر خودمان را نشان بدهیم.

استقلال باید همرهی بازیکنانش را تلافی کند

اقدام بچه‌های تیم استقلال برای کاهش ۱۰ درصدی قراردادهایشان یک اتفاق معرفتی و خیلی خوب بود که می‌توان آن را به نوعی یک اتحاد و همدلی بزرگ در قلب تیم استقلال تلقی کرد. قطعاً کادر مدیریتی هم می‌تواند در پاسخ به این همراهی در ادامه رقابت‌ها با پاداش‌ها و هدایایی که به بازیکنان می‌دهد این اتفاق را تلافی کند تا بچه‌های تیم متوجه شوند که باشگاه قدر این کارشان را دانسته است. بازی مقابل هوادار بازی آسانی نیست. استقلال قطعاً می‌داند که محمود فکری و شاگردانش انگیزه‌های زیادی دارند تا خودشان را جلوی استقلال بهتر به نمایش بگذارند. امیدوارم استقلال همچنان مثل بازی‌های قبل با برنامه و تدبیر به میدان برود تا ۳ امتیاز را بگیرد وگرنه از کورس رقابت عقب می‌ماند.

منبع: خبـر ورزشی