به گزارش خبرنگار زیرنویس از یزد، «علیرضا گورابیان یزدی»  با اشاره به خدمات شرکت تعاونی در روستاهای استان یزد یکی از این خدمات را صدور پروانه های ساخت و ساز و شناسایی و برخورد با تخلفات ساخت و ساز عنوان کرد. وی با بیان اینکه سالانه هزار و ۲۰۰ ساخت و ساز در روستاهای شهرستان یزد […]

به گزارش خبرنگار زیرنویس از یزد، «علیرضا گورابیان یزدی»  با اشاره به خدمات شرکت تعاونی در روستاهای استان یزد یکی از این خدمات را صدور پروانه های ساخت و ساز و شناسایی و برخورد با تخلفات ساخت و ساز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سالانه هزار و ۲۰۰ ساخت و ساز در روستاهای شهرستان یزد انجام می شود، ادامه داد: تعداد ساخت و ساز در سال  ۱۴۰۰، هزار و ۲۵ مورد ساخت و ساز انجام شده که ۱۴۵ مورد آن دارای پروانه بوده است.

وی تعداد ساخت و سازهای مربوط به سال گذشته را ۸۹۷ مورد و تعداد پروانه های صادرشده را نیز  ۲۰۷ پروانه  اعلام کرد و افزود: این روند کاهش تخلفات ساخت و ساز در روستاهای بخش مرکزی شهرستان یزد را نشان می دهد و به این ترتیب یزد در کشور به عنوان پایلوت اجرای طرح برخورد با تخلفات ساخت و ساز در نظر گرفته شده است.

 مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری های یزد از دیگر خدمات این شرکت تعاونی به ارائه خدمات سیستمی به مراجعان برای صدور مجوزهای لازم اشاره کرد و افزود: به زودی سامانه الکترونیک پرداخت نیز برای روستاییان فعال خواهد شد و ارائه خدمات الکترونیکی نیز در دستور کار است.

وی از دیگر اقدامات تعاونی به حفظ فضای سبز و بافت سنتی روستاها اشاره کرد و ارتقای کیفیت خدمات عمومی از جمله جمع آوری زباله را به صورت منظم و مدیریت شده مورد تاکید قرار داد.

وی نتیجه تغییرات مدیریتی در روستاهای شهرستان یزد را احساس رضایت بین مردم عنوان کرد و گفت: ایجاد فضاهای رفاهی و تفریحی و سبز نیز با جدیت دنبال شده و شاهد افزایش سرانه فضای سبز در این بخش هستیم.

 مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری های یزد یکی از معضلات روستاهای بخش مرکزی را مدیریت سگ های ولگرد با همکاری کمپ شهرداری یزد عنوان کرد و ادامه داد: با همکاری اکیپ زنده گیری بخش خصوصی، امسال ۱۵۰ قلاده سگ ولگرد به کمپ شهرداری  یزد تحویل شده است.

گورابیان در ادامه به اقدامات انجام شده برای ایمن سازی و کاهش خسارت های ناشی از بلایای طبیعی از جمله سیل در روستاهای شهرستان یزد اشاره کرد و افزود: با توجه به آثار بحران سیل سال گذشته و متضرر شدن روستاهای این بخش به ویژه روستای سیدمیرزا، اقداماتی برای کاهش آسیب پذیری و مدیریت بهتر بحران در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است.

یزد/ سمیه گلابگیریان

 

منبع خبر: رکنـا