مخالفت رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا با مجازات سنگین متهمان شرطبندی
مخالفت رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا با مجازات سنگین متهمان شرطبندی

گابریله گراوینا رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا با اشاره به ماجرای فساد شرطبندی سه بازیکن سرشناس فوتبال ایتالیا یعنی نیکولو فاجولی، ساندرو تونالی و نیکولو زانیولو، آن‌ها را بیش از آنکه خلافکار باشند، به بیمارانی تشبیه کردند که نیاز به روان‌درمانی دارند تا مجازات. گراوینا که برای همراهی تیم ملی ایتالیا در بازی مقابل انگلیس در […]

- مخالفت رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا با مجازات سنگین متهمان شرطبندی

گابریله گراوینا رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا با اشاره به ماجرای فساد شرطبندی سه بازیکن سرشناس فوتبال ایتالیا یعنی نیکولو فاجولی، ساندرو تونالی و نیکولو زانیولو، آن‌ها را بیش از آنکه خلافکار باشند، به بیمارانی تشبیه کردند که نیاز به روان‌درمانی دارند تا مجازات.

گراوینا که برای همراهی تیم ملی ایتالیا در بازی مقابل انگلیس در دور هشتم مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۴ به لندن رفته است، در جمع اعضای آتزوری در سفارت ایتالیا در لندن گفت: به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، مسئولیت من بسیار سنگین است، اما در این مورد به خصوص من احساس نمی‌کنم که نقش پررنگی دارم. من می‌خواهم از منظر انسانی به این اتفاق نگاه کنم. این پسر‌ها مانند فرزندان من هستند و نباید به خاطر اشتباهی که مرتکب شده‌اند آن‌ها آویزان کرد تا خشک شوند، اما این همان اتفاقی است که الان دارند تجربه می‌کنند.

گراوینا افزود: در ایتالیا شرطبندی یک بیماری است، اعتیاد به قمار یک معضل اجتماعی است که البته فقط به فوتبال ایتالیا محدود نمی‌شود. در این کشور ۵ میلیون نفر شرطبندی می‌کنند و ۱.۵ میلیون نفر آن‌ها به خاطر انجام این کار در عذاب هستند. تعجبی ندارد که تعدادی از آن‌ها هم در جامعه فوتبال باشند. ما اما عقب‌نشینی نمی‌کنیم. ما نمی‌خواهیم که فقط محکوم کنیم. آن‌هایی که مرتکب اشتباه شده‌اند مجازات خواهند شد، آن هم در اسرع وقت و با شفافیت کامل، اما کمک‌مان را هم از آن‌هایی که درخواست کمک کنند دریغ نمی‌کنیم. وظیفه فدراسیون فوتبال ایتالیا فقط مجازات کردن نیست، بلکه ما باید به روند درمان و بهبود هم کمک کنیم.

باشگاه خبرنگاران