اولین حریف ایران در راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ معرفی شد
اولین حریف ایران در راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ معرفی شد

در ادامه دیدار‌های دور برگشت مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، امروز تیم ملی فوتبال هنگ کنگ در خانه بوتان با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد. چنچو جیلتشن (۲۸) و لوبزانگ چوجیال (۴۷) در این مسابقه گلزنی کردند. هرچند شاگردان یورن اندرسن سوئدی با توجه به برتری ۴ بر صفر در […]

- اولین حریف ایران در راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ معرفی شد

در ادامه دیدار‌های دور برگشت مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، امروز تیم ملی فوتبال هنگ کنگ در خانه بوتان با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد. چنچو جیلتشن (۲۸) و لوبزانگ چوجیال (۴۷) در این مسابقه گلزنی کردند.

هرچند شاگردان یورن اندرسن سوئدی با توجه به برتری ۴ بر صفر در بازی رفت موفق شدند به مرحله دوم این مسابقات صعود کرده و در گروه E که ایران، ازبکستان و ترکمستان در آن حضور دارند قرار بگیرند، اما شکست مقابل تیم ۱۸۴ رنکینگ جهان (بوتان) یک اتفاق عجیب بود.

این درحالی است که تیم امید هنگ کنگ به تازگی در بازی‌های آسیایی هانگژو با برتری یک بر صفر ایران را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید. البته در نهایت با ۲ باخت متوالی ۴ بر صفر مقابل ژاپن و ازبکستان از صعود به فینال بازماند.

با این نتیجه هنگ کنگ برای دومین دوره متوالی در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی باید به مصاف ایران برود. این تیم در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ ابتدا مقابل ایران تحت هدایت مارک ویلموتس ۲ بر صفر شکست خورد و در دور برگشت نیز در شرایطی که تیم ملی کشورمان، دراگان اسکوچیچ را روی نیمکت داشت، ۳ بر یک مغلوب شد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی روز ۲۵ آبان در اولین گام برای صعود به جام جهانی آمریکا، مکزیک و کانادا در ورزشگاه آزادی میزبان این حریف شرق آسیایی هستند.

باشگاه خبرنگاران