به گزارش زیرنویس، سردار ایرج کاکاوند در دیدار با سفیر ژاپن و رئیس دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) در تهران که در حاشیه تحویل تجهیزات شناسایی موادمخدر انجام شد، با مجکوم کردن اقدامات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه، از تلاش‌های کشور ژاپن و نیز دفتر مقابله با موادمخدر و […]

به گزارش زیرنویس، سردار ایرج کاکاوند در دیدار با سفیر ژاپن و رئیس دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) در تهران که در حاشیه تحویل تجهیزات شناسایی موادمخدر انجام شد، با مجکوم کردن اقدامات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه، از تلاش‌های کشور ژاپن و نیز دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد در تهران تشکر کرد و گفت:‌ بدون تردید حمایت‌های جامعه بین‌الملل از پلیس مبارزه با موادمخدر ایران در برابر حجم انبوه تهدیدات موادمخدر و بر اساس اصل مسئولیت کشورها می‌تواند نقش موثری در مقابله قاطعانه‌تر با این بلیه شوم داشته باشد.

وی در ادامه بر ضرورت ارتقاء سطح همکاری‌های دوجانبه تا ریشه‌کن شدن قاچاق موادمخدر تاکید کرد و گفت: از حمایت‌های مستمر کشور ژاپن در اهدای تجهیزات شناسایی و کشف موادمخدر به منظور به کارگیری در ماموریت‌های محوله، قدردانی می‌کنیم. بی‌شک موفقیت‌های بیشتر در عرصه مقابله و کنترل موادمخدر در گرو هم‌افزایی و تشریک مساعی است.

مبارزه با قاچاق مواد مخدر یک مسئله جهانی است

در ادامه این دیدار کازوشی آلکاوا، سفیر ژاپن در تهران ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران در مبارزه با قاچاق موادمخدر گفت:‌ مبارزه با قاچاق و ترانزیت موادمخدر یک مسئله جهانی است از این رو تمام کشورها باید در این عرصه مشارکت چشمگیری داشته باشند. دولت ژاپن احترام زیادی برای تلاش‌ها و جانفشانی‌های پلیس جمهوری اسلامی ایران در مقابله با موادمخدر قائل است و همواره علیرغم وجود مشکلات بین المللی از اقدامات ایران حمایت می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با موادمخدر

در بخش دیگری از این نشست، الکساندر فدلوف، رئیس دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) در تهران ضمن ابزار خرسندی از برگزاری این نشست به دستاوردهای عظیم و اقدامات بسیار موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه تمام عیار با قاچاق موادمخدر اشاره و تاکید کرد: با افزایش ظرفیت‌های پلیس مبارزه با موادمخدر در حوزه‌هایی نظیر تقویت تجهیزات فنی و نیز بهره‌گیری از سگ‌های موادیاب در گذرگاه‌ها می‌توان در سلامت جامعه جهانی نقش به سزایی ایفا کرد.

رئیس دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد در تهران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، هزینه‌های فراوانی را در این راه صرف کرده است البته هزینه‌های مادی مدنظر نبوده بلکه تقدیم جان نیروهای مبارزه با مواد مخدر یک هزینه معنوی بسیار گران‌بها و بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.در سال ۲۰۲۴ میلادی برنامه‌های دانش افزایی برای کازیرنویسن پلیس به صورت مستمر و غنی‌تر ادامه خواهد یافت.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس در پایان این دیدار طرفین بر برگزاری چنین نشست‌های مشترکی تاکید کرده و آن را راهگشا دانستند.

 

منبع خبر: رکنـا