درخواست فوری از سردار قاآنی پس از حمله اسرائیل به بیمارستان غزه
درخواست فوری از سردار قاآنی پس از حمله اسرائیل به بیمارستان غزه

دفتر تحکیم وحدت در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه نامه‌ای به سردار قآنی نوشت که نمی‌توان چنین جنایاتی را دید، اما سکوت کرد و کاری نکرد.

 

به گزارش زیرنویس، طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، تجاوزات ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی بیش از ۳۲۰۰ شهید و ۱۱۰۰۰ زخمی برجای گذاشته است. در تازه‌ترین جنایت عامدانه این رژیم علیه زنان و کودکان فلسطینی، شب گذشته بیمارستان المعمدانی در مرکز غزه را مورد هدف قرار داد که در پی آن بیش از ۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

در پی این جنایت جنگی رژیم صهیونیستی برخی از مراجع تقلید و سیاسیون کشور با انتشار مطالبی واکنش خود را نشان دادند که در ادامه این مطلب می‌خوانید.

واکنش دو مرجع تقلید به جنایت اسرائیل

آیت الله العظمی نوری همدانی در پیامی نوشت:

«بسم الله الرحمن الرحیم

قاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَ یُخْزِهِمْ وَ یَنْصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَ یَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِینَ

حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به ملت مظلوم و بی دفاع غزه خصوصاً بیمارستان المعمدانی اوج رذالت و پستی را به نمایش گذاشت.

اکنون‌ وظیفه انسانی هر فرد آزاده با هر دین و مذهب متفاوت شده است، هر انسان با وجدان نمی تواند نسبت به این جنایت دردناک بی تفاوت باشد، سران کشورهای اسلامی نیز باید از این وضع خارج شده و در گام نخست در دفاع از این ملت ستمدیده ارتباط خود را با این رژیم کودک کش قطع نموده و بجای قطعنامه و بیانیه اقدام عملی نمایند تا تاریخ نام آنها را در ردیف این جانیان بی رحم قرار ندهد.

امروز سکوت در برابر این جنایت جایز نیست و اعلام انزجار و دفاع لازم و ضروری می باشد. طبق وعده خداوند متعال زمان فتح و پیروزی نزدیک است و ان شاءالله اسرائیل و اربابانش بزودی به زوال و نابودی خواهند رسید و جبهه مقاومت با وحدت و همدلی و توکل به خدا پیروز خواهند شد.

إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ

و در پایان از ملت های اسلامی و مردم عزیز ایران می‌خواهم از هیچ کمکی نسبت به این مردم مظلوم کوتاهی نکنند.

إِلَّا الَّذینَ آمَنوا وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ وَذَکَرُوا اللَّهَ کَثیرًا وَانتَصَروا مِن بَعدِ ما ظُلِموا وَسَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ.

حسین نوری همدانی»

همچنین آیت‌الله العظمی مظاهری ضمن محکوم کردن این بمباران پیامی به شرح زیر منتشر کرد:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

حوادث هولناک اخیر در غزۀ مظلوم که به دست رژیم سفاک و غاصب اسراییل انجام پذیرفت، استمرار بیش از هفتاد سال ستم و ظلم آشکار بر فلسطین و پارۀ تن امت اسلامی بود، ولی جنایت بی‌شرمانۀ دیشب در حملۀ ددمنشانه به بیمارستان غزه که در نتیجۀ آن صدها کودک و زن و مرد مظلوم و بیمار و بی‌پناه و بی‌دفاع، به شهادت رسیدند، را باید اعلام مرگ انسانیت و وجدان اخلاقی به شمار آورد.

این مصیبت فاجعه‌بار در طومار مظلومیت فلسطین و قدس و غزه هیچ‌گاه جبران و فراموش نخواهد شد و اگر مجامع جهانی و دولت‌های ساکت در قبال این فجایع بزرگ انسانی به شیوۀ ناپسند خود در حمایت از رژیم اشغال‌گر و جنایت‌کار اسرائیل ادامه دهند قطعاً بحران‌های بزرگ‌تری درپیش رو خواهد بود که دامان آنان را نیز خواهد گرفت.

از خداوند عزیز و منتقم، عزّت و امنیت مسلمانان و نابودی رژیم غاصب و قصاب صهیونیستی را مسألت می‌کنیم.
و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم.

حسین المظاهری

آمادگی ایران برای احقاق حقوق فلسطینی ها

همچنین بنا به گزارش ایرنا، محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: این حادثه دلخراش را تسلیت عرض می‌کنم. از نظر جمهوری اسلامی ایران این یک جنایت جنگی و اقدامی برای نسل‌کشی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با همکاری همه کشورها به‌ ویژه کشورهای اسلامی تلاش‌های حداکثری را برای آزادی ملت فلسطین و احقاق حقوق آنها انجام دهد.

جمشیدی بیان کرد: این اقدام نشان دهنده میزان جدیت کشورها در تلاش برای احقاق حقوق ملت فلسطین تلقی می‌شود.

درخواست فوری از سردار قاآنی

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت نیز در پی این جنایت به سردار قاآنی، فرمانده سپاه قدس نامه ای نوشت که بخش هایی از آن را می خوایند؛

امروز دفاع از مردم غزه، دفاع از حریم‌حرم است آنچه این روزها در حملات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه صورت می‌گیرد فاجعه انسانی است؛ مادران و کودکان به خاک و خون کشیده می‌شوند و شهروندان از خانه و کاشانه خود آواره می‌گردند. شهروندانی که سال‌هاست از دیار خود رانده شده و نوید بازگشت به خانه خود را به کودکانشان داده بودند، اینک با آتش گلوله پاسخ اطفال‌شان را می‌دهند.

بمباران بیمارستان «المعدانی» در غزه و به شهادت‌رسیدن بیش از ۱۰۰۰ نفر از مردم بی‌گناه نهایت وحشی‌گری و تکمیل‌کننده جنایات اخیر بوده. این جنایت هولناک نشانگر قصد قتل عام و نسل‌کشی رژیم سفاک صهیونیستی است.

دفتر تحکیم وحدت در بخش پایانی این نامه تاکید کرده است: سردار قآنی! اتحادیه دفتر تحکیم وحدت پس از تسلیت به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و رهبر عزیز تر از جان‌مان، اعلام می‌دارد که نمی‌توان چنین جنایاتی را دید اما سکوت کرد و کاری نکرد. راهی جز مقابله مستقیم با رژیم صهیونسیتی و اعزام نیرو به غزه نمانده است.

منبع: اطلاعات انلاین