فریبا عادلخواه ؛زن زندانی ۲ تابعیتی پس از آزادی از ایران رفت
فریبا عادلخواه ؛زن زندانی ۲ تابعیتی پس از آزادی از ایران رفت

فریبا عادلخواه زندانی دو تابعیتی که از سال پیش از زندان آزاد شده بود، به تازگی به فرانسه سفر کرده است.

به گزارش زیرنویس،رادیو فرانسه اعلام کرد فریبا عادلخواه زندانی دو تابعیتی فرانسوی-ایرانی که پیشتر به دلایل امنیتی در ایران زندانی شده و آزاد شده بود، به پاریس بازگشته است.

فریبا عادلخواه زندانی دوتابعیتی ایرانی- فرانسوی از تاریخ ۱۵ خرداد ۹۸ بازداشت و نهایتا به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت به ۵ سال حبس محکوم شده بود، در بهمن ماه ۱۴۰۱ از زندان آزاد شد اما ایران را ترک نکرده بود تا این که روز سه‌شنبه (۲۵ مهر) به پاریس بازگشت.

رادیو فرانسه در این باره گزارش داد که دانشگاه ساینس پو فرانسه که عادلخواه به عنوان پژوهشگر در آن مشغول به‌کار بوده و گروهی را برای حمایت از آزادی او تشکیل داده بود، خبر بازگشت او به فرانسه را اعلام کرد.

گفتنی است که پیش از این رولاند گابریل مارشال زندانی فرانسوی دیگری که به جرم اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ۵ سال زندان محکوم شده بود، در مارس ۲۰۲۰ با گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود، با استفاده از تخفیف مجازات از زندان آزاد شده و به فرانسه بازگشت.

در مه ۲۰۲۳، برنارد فیلاند شهروند فرانسوی-ایرلندی و  بنجامین بریر، شهروند فرانسوی دیگری که در ایران زندانی بودند نیز آزاد شدند.

منبع: اطلاعات انلاین