حادثه هیروشیما در غزه تکرار خواهد شد؟
حادثه هیروشیما در غزه تکرار خواهد شد؟

همشهری آنلاین نوشت: «سیمور هرش» روزنامه نگار سرشناس آمریکایی فاش ساخت که اسرائیل درصدد تکرار سناریوی مشابه آمریکا در فاجعه بمباران اتمی هیروشیما در نوار غزه است، اما بدون استفاده از سلاح اتمی است. هرش به نقل از منابع آگاه از برنامه‌های آتی ارتش اسرائیل افزود: شهر غزه در آستانه مبدل شدن به هیروشیمایی دیگر، اما […]

- حادثه هیروشیما در غزه تکرار خواهد شد؟

همشهری آنلاین نوشت: «سیمور هرش» روزنامه نگار سرشناس آمریکایی فاش ساخت که اسرائیل درصدد تکرار سناریوی مشابه آمریکا در فاجعه بمباران اتمی هیروشیما در نوار غزه است، اما بدون استفاده از سلاح اتمی است.

هرش به نقل از منابع آگاه از برنامه‌های آتی ارتش اسرائیل افزود: شهر غزه در آستانه مبدل شدن به هیروشیمایی دیگر، اما بدون توسل به سلاح اتمی است.

روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی با استناد به گزارش‌ها و شواهدی از طریق شبکه اجتماعی « Substack» (مشابه با پلت فرم اکس) اضافه کرد: اسرائیل به زودی حمله زمینی خود را به نوار غزه با هدف از میان بردن تک تک عناصر باقیمانده حماس در غزه را عملیاتی خواهد کرد و هیچکدام از آنان را زنده نخواهد گذاشت.

هرش خاطر نشان کرد که طرح نتانیاهو مبتنی بر عملیات ارتش در نابودی عناصر حماس پی ریزی شده است.

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان «طوفان الاقصی» مواضع و پایگاه‌های رژیم اشغالگر قدس را با ده‌ها موشک هدف قرار دادند.

در جریان این عملیات، بنا بر اعلام رژیم صهیونیستی ۱۴۰۰ اسرائیلی کشته و بیش از ۳۰۰۰ نفر زخمی شدند. رسانه‌های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

منبع: اطلاعات انلاین