به گزارش زیرنویس، بر اساس اطلاعات وزارت راه و شهرسازی در ۶ ماهه اول امسال ۲۲۶ هزار متقاضی برای تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کردند. از این تعداد ۱۳۸ هزار متقاضی بر اساس معیارهای وزارت راه واجد شرایط دریافت وام مسکن‌ و به بانک معرفی شدند. در بازه زمانی یادشده ۴۳ هزار متقاضی موفق به […]

به گزارش زیرنویس، بر اساس اطلاعات وزارت راه و شهرسازی در ۶ ماهه اول امسال ۲۲۶ هزار متقاضی برای تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کردند.

از این تعداد ۱۳۸ هزار متقاضی بر اساس معیارهای وزارت راه واجد شرایط دریافت وام مسکن‌ و به بانک معرفی شدند. در بازه زمانی یادشده ۴۳ هزار متقاضی موفق به دریافت وام ودیعه مسکن شدند و ۹۵ هزار متقاضی واجد شرایط از دریافت وام محروم ماندند.

تاثیر وام ودیعه بر بازار اجاره نزدیک به صفر است

در این راستا فرشید ایلاتی کارشناس مسکن به خبرنگار فارس گفت: تعداد وام ودیعه مسکن پرداخت‌شده با تعداد قراردادهای اجاره هیچ تناسبی نداشته و عملا این سیاست در بازار مسکن اثرگذاری نزدیک به صفر دارد.

 ۳.۸ میلیون خانواده برای وام ودیعه ثبت نام کردند

با همه‌گیری ویروس کرونا در ایران در سال ۱۳۹۹ سیاست پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در دستورکار قرار گرفت و طی سه سال گذشته از ۳.۸ میلیون متقاضی ثبت نام کرده تنها ۷۸۴ هزار مستأجر موفق به دریافت وام ودیعه مسکن شدند.

آخرین تحولات این حوزه نیز بیان‌گر افزایش سقف ودیعه مسکن نخبگان به ۳۰۰ میلیون تومان است.

منبع: فارس

منبع خبر: رکنـا