قیمت خودرو امروز ۲۷مهر ۱۴۰۲/ رکود بازار زیر سایه جنگ است؟
قیمت خودرو امروز ۲۷مهر ۱۴۰۲/ رکود بازار زیر سایه جنگ است؟

تجارت‌نیو نوشت: قیمت خودرو امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۲ وضعیت یکسانی را تجربه نمی‌کند. اکثریت محصولات بازار در ثبات کامل قرار دارند؛ اما برخی دیگر، افت و خیز جزئی را تجربه می‌کنند.

 

به گزارش زیرنویس، قیمت خودرو امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۲ از روند یکسانی برخوردار نیست. برخی از خودروهای داخلی، افزایش‌های جزئی، برخی کاهش جزئی و برخی دیگر، در ثبات کامل قیمتی قرار دارند؛ همچنین محصولات مونتاژی بازار نیز چنین وضعیتی دارد.

نرخ دلار با شروع این هفته کاهشی شد و همین امر، دلیل محکمی بر افت قیمت در بازار خودرو بود. البته در همین هنگام، برخی از خودروهای وارداتی نیز در سامانه یکپارچه بارگذاری و فروش آن‌ها آغاز شد. روزهای پایانی هفته سامانه یکپارچه خودروهای داخلی نیز باز شد و بعضی از شرکت‌های مونتاژی در این مرحله اعلام آمادگی کردند. طی همین روزها، نرخ دلار دوباره از کانال ۵۱ هزار تومن عبور کرد؛ اما بازار خودرو واکنشی نشان نداد. در سمت دیگر ماجرا، تنش میان حماس و اسرائیل بالا گرفت و خیلی از کارشناسان این افزایش نرخ دلار را وابسته به جنگ خاورمیانه می‌دانند.

شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ این خودروها رکورد ریزش قیمت را زدند + جدول

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی، غالباً افزایش جزئی دارد.

کوییک دنده‌ای S هاچ‌بک ارزان‌قیمت ایرانی به شمار می‌رود که برای چندمین روز متوالی، نوسانات روز گذشته را جبران کرده و امروز حدود دو میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و به نرخ ۳۴۷ میلیون تومان معامله می‌شود.

رانا پلاس که خودرویی با پلتفرم پژو ۲۰۶ محسوب می‌شود، امروز با دو میلیون تومان افزایش دیگر، وارد کانال ۴۹۰ میلیون تومان شد.

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از سدان‌های تولیدی ایران خودرو، با صعود چهار میلیون تومانی، یکی از رکوردداران افزایش قیمت در بازار محصولات داخلی است. این خودرو از آغاز معاملات امروز با قیمت ۵۷۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ نیز دقیقاً همانند سمند سورن پلاس، چهار میلیون تومان گران‌تر شده و به نرخ ۷۳۹ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودرو امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۲/ رکود بازار زیر سایه جنگ

قیمت خودروهای مونتاژی، امروز ثابت یا کاهشی گزارش می‌شود.ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری یکی از ارزان‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار بوده که از هفته گذشته تغییری نداشته و با همان قیمت ۷۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

جک S۵ نیوفیس از کراس‌اوورهای محبوب کرمان موتور بوده که نسبت به روز گذشته ۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است.

چری تیگو ۷IE که روز گذشته رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی بود، امروز تغییری نداشته و با همان قیمت یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودرو امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۲/ رکود بازار زیر سایه جنگ

فیدلیتی پرایم ۵ نفره یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی گروه بهمن محسوب می‌شود که با افت ۱۵ میلیونی، روی کانال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قرار گرفت.

با توجه به هم‌بستگی قیمت خودرو و نرخ دلار، درحالی که عواملی مانند تنش جنگی میان حماس و اسرائیل بتواند روی بازار ارز تأثیر گذار باشد، می‌توان از هفته آینده شاهد تغییراتی در بازار خودرو نیز بود. البته افزایش نرخ دلار در روز گذشته تأثیر چندانی روی بازار خودروی امروز نداشت و حتی اگر نرخ دلار در هفته آینده ثابت بماند، شاید بازار خودرو نوسان جزئی رو به بالا داشته باشد.

منبع: خبـرآنلاین