مرگ و زندگی مردم دست این کامیون‌هاست/ دبیر کل سازمان ملل هم کم آورد!
مرگ و زندگی مردم دست این کامیون‌هاست/ دبیر کل سازمان ملل هم کم آورد!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، در حالی جنگ در نوار غزه سیزدهمین روز خود را پشت سر گذاشت که مقامات رژیم صهیونیستی تاکید دارند که برای حمله زمینی آماده می‌شوند. از سوی دیگر خطر منطقه‌ای شدن جنگ این روزها از سوی مقامات جهانی شنیده می‌شود. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل امروز با حضور در گذرگاه رفح […]

- مرگ و زندگی مردم دست این کامیون‌هاست/ دبیر کل سازمان ملل هم کم آورد!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، در حالی جنگ در نوار غزه سیزدهمین روز خود را پشت سر گذاشت که مقامات رژیم صهیونیستی تاکید دارند که برای حمله زمینی آماده می‌شوند. از سوی دیگر خطر منطقه‌ای شدن جنگ این روزها از سوی مقامات جهانی شنیده می‌شود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل امروز با حضور در گذرگاه رفح گفت: «غیرممکن است که اینجا باشی و احساس دل‌شکستگی نکنی. ما اینجا شاهد تناقضی هستیم. پشت این دیوارها دو میلیون نفر به شکل فجیعی در حال زجر کشیدن هستند. هیچ آب، غذا، دارو و سوختی در اختیار ندارند. آن‌ها برای زنده‌ماندن به همه ‌چیز محتاجند.» وی افزود: «در این سو شاهد حضور تعداد زیادی کامیون، با بار آب، سوخت، دارو و غذا هستیم. دقیقا چیزهایی که مردم در آن سوی دیوار به آن‌ها احتیاج دارند.»

وی تاکید کرد که این کامیون‌ها فقط کامیون نیستند. آن‌ها نجات بخشند. آن‌ها برای بسیاری از مردم در غزه تفاوت میان زندگی و مرگ‌ هستند. و این که می‌بینیم این کامیون‌ها این‌جا متوقف شدند، من را مجبور می‌کند که بسیار صریح صحبت کنم. ما نیاز داریم آن‌ها را به حرکت بیندازیم. آن‌ها را به دیگر سوی این دیوار حرکت دهیم و هرچه سریع‌تر و به تعداد هرچه بیشتر هم این کار را بکنیم.»

وی با اشاره به توافق میان آمریکا و مصر بر سر ارسال اجازه ورود این کمک‌ها به نوار غزه، اضافه کرد: «درست است که ما نیاز داریم این کامیون‌ها هرچه سریع‌تر و با تعداد هرچه بیشتر به آن سوی دیوار برسند، اما همچنین نیاز داریم که این روندی پایدار باشد. ما به دنبال یکی دو کاروان نیستیم. ما می‌خواهیم کاروان‌های متعدد با تعداد معنا‌داری از کامیون‌ها بتوانند به داخل غزه بروند و حمایت لازم از مردم غزه را فراهم کنند.»

به گزارش یورونیوز، او افزود: «متاسفانه این عملیات، یک عملیات بشردوستانه عادی نیست. بلکه عملیاتی در یک منطقه جنگی است. به همین دلیل هم من درخواست اعلام آتش‌بس بشردوستانه دارم. البته من این آتش‌بس را به عنوان پیش‌شرطی برای ارسال این کمک‌های بشر دوستانه نمی‌دانم.»

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: «مشخص است که آتش‌بس بشردوستانه می‌تواند همه‌چیز را تسهیل کند و امنیت را برای همه تامین کند.»

گوترش در آخر به راه حل دوکشوری تاکید کرد و گفت: «امیدوارم در آینده روزی صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها به واسطه راه‌حل دوکشوری، هر دو کنار یک‌دیگر، برقرار شود.»

 

شایان ذکر است از آغاز جنگ در غزه، ۴۱۳۷ فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل شهید و حدود ۱۳ هزار نفر مجروح شدند.

 

منبع: اطلاعات انلاین