نادیا زکالوند: براساس افسانه‌های قدیمی اسکاندیناوی، ۱۲ الهه به یک مهمانی شام دعوت شده بودند که مهمان ناخوانده‌ای که سیزدهمین الهه بود وارد شد و با کشتن یکی از مهمان‌ها، مهمانی را به‌هم زد. در شام آخر حضرت مسیح هم یکی از ۱۲ نفر از حواریون که پشت میز غذا کنار او نشسته بود قصد […]

نادیا زکالوند: براساس افسانه‌های قدیمی اسکاندیناوی، ۱۲ الهه به یک مهمانی شام دعوت شده بودند که مهمان ناخوانده‌ای که سیزدهمین الهه بود وارد شد و با کشتن یکی از مهمان‌ها، مهمانی را به‌هم زد.

در شام آخر حضرت مسیح هم یکی از ۱۲ نفر از حواریون که پشت میز غذا کنار او نشسته بود قصد داشت از پشت به حضرت مسیح خنجر بزند. به همین دلیل بیشتر مردم معتقدند اگر ۱۳ نفر دور یک میز بنشینند، حتما اتفاق بدی می‌افتد.

اما علت نحس بودن جمعه ۱۳ام چیست؟

می‌گویند، جمعه ۱۳ اکتبر ۱۳۰۷ میلادی، فیلیپ چهارم، پادشاه فرانسه، دستور دستگیری شوالیه‌های معبد را داده بود. صدها نفر به دنبال این فرمان شکنجه و کشته شدند. از بعد از آن، هر جمعه که با روز ۱۳ام ماه مصادف می‌شد، اتفاق بد و شومی برای مردم می‌افتاد.

البته در دنیای مدرن هم شخصیت‌های معروفی در چنین روزی با بدشانسی مواجه شدند. مانند توپاک شکور، خواننده معروف رپ که جمعه ۱۳‌ام مورد حمله تبهکاران قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

همچنین یکی از هواپیماهای خطوط هوایی اوروگوئه در جمعه ۱۳‌ام اکتبر ۱۹۷۲میلادی ناپدید شد و دو ماه بعد ۱۶ نفر از مسافرهای آن هواپیما را زنده یافتند. آنها برای بقای خود مجبور شده بودند اجساد مسافران کشته‌شده را بخورند.

اتفاق شوم دیگری هم سال ۲۰۱۰ میلادی رخ داد. رعد و برق به پسربچه ۱۳ ساله‌ای در روز جمعه ۱۳‌ام و ساعت ۱۳:۱۳ دقیقه اصابت کرد و موجب مرگ او شد.

برخی افراد آنقدر از جمعه سیزدهم می‌ترسند که هیچ برنامه‌ای در آن روز برای خود ترتیب نمی‌دهند. مثلا، خطوط هوایی رایانیر در فرانسه و لوفت‌هانزا در آلمان، هیچ برنامه پروازی در جمعه ۱۳‌ام ندارد.

همه از نحسی ۱۳ می‌ترسند جز تیلور سوئیفت!

البته همه مردم از این عدد دو رقمی وحشت ندارند و گاهی حتی برعکس آن فکر می‌کنند. مانند «تیلور سوئیفت» که ۱۳ را عدد شانس خود می‌داند. اولین ترانه او، یک معرفی ۱۳ ثانیه‌ای بود.

منبع:

ladbible

منبع: خبـرآنلاین