به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، محرومیت را اینجا می توانید به عینه مشاهده کنید. مناطقی از کشور، که طبیعتی بکر، مردمانی باصفا و ظرفیت های بالقوه انسانی و طبیعی بسیاری دارند؛ اما و هزار اما که از بسیاری از امکانات اولیه محروم هستند. اینجا، در استان آذربایجان غربی و مناطق مرزی آن، مردمی باصفا زندگی می کنند […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، محرومیت را اینجا می توانید به عینه مشاهده کنید. مناطقی از کشور، که طبیعتی بکر، مردمانی باصفا و ظرفیت های بالقوه انسانی و طبیعی بسیاری دارند؛ اما و هزار اما که از بسیاری از امکانات اولیه محروم هستند. اینجا، در استان آذربایجان غربی و مناطق مرزی آن، مردمی باصفا زندگی می کنند که از نداشتن شغل، بسیار رنجیده اند و برای امرار معاش، دست به کارهایی می زنند که شاید از نظر خیلی از ما، غیر ممکن باشد؛ کولبری!

اگر می توانستند در روستای خودشان به درآمد مناسب دست پیدا کنند؛ دلیلی برای ادامه راه کولبری وجود نداشت. کاری سخت و طاقت فرسا که خطرات زیادی را برایشان به همراه دارد.

اما در این میان، بنیاد برکت ، دست به اقدامی انسان دوستانه در راستای رفع محرومیت این افراد زده است. این بنیاد، با اجرای ۱۶۵۵ طرح برای کولبران استان آذربایجان غربی، ظرفیت اشتغال به میزان ۴۹۶۵ نفر و حجم کل سرمایه ۲۴۳۰ میلیارد ریال ایجاد کرده است. 

اقدامات انجام شده در استان آذربایجان غربی:

مشارکت در توانمندسازی اقتصادی توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی اجرای ۱۰۵۳۳ طرح اقتصادی با ظرفیت اشتغال ۳۶۸۳۲ نفر مجموع سرمایه‌گذاری ۲۰۹۸۵ میلیارد ریال شامل:

– تعداد ۱۵ طرح بنگاه محور با ظرفیت اشتغال ۴۸۳۰ نفر و مجموع سرمایه‌گذاری ۱۹۹۹ میلیارد ریال

– تعداد ۱۰۵۰۵ طرح اجتماع محور با ظرفیت اشتغال ۳۱۵۱۵نفر و مجموع سرمایه‌گذاری ۱۷۷۲۹ میلیارد ریال

– تعداد ۱۳ طرح تسهیلات محور با ظرفیت اشتغال ۴۸۷ نفر و مجموع سرمایه‌گذاری ۱۲۳۰ میلیارد ریال

اجرای ۶۹۸ پروژه عمرانی و زیربنایی با ارزش ۳۶۵ میلیارد ریال شامل: ۶۶ مدرسه، ۵۸ مسجد، ۵۵۵ باب مسکن (۲۲ مورد مربوط به خانوارهای دارای دو معلول) و ۱۹ پروژه عمرانی دیگر شامل تکمیل مرکز بهداشت احداث راه روستایی کتابخانه حسینیه سرویس بهداشتی مصلی و…

اقدامات در دست اجرا در استان آذربایجان غربی:

– پایدارسازی اشتغال ایجاد شده در سال‌های گذشته با حمایت از طرح‌های اقتصادی مشارکتی و ایجاد و تکمیل زنجیره تولید طرح‌های اشتغال زای اجتماع محور از طریق شبکه مجریان و تسهیلگران.

– کمک به توسعه و تقویت طرح های اشتغال زایی اجرا شده.

– اجرای ۱۰۸ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل ساخت و تکمیل ۷۱ مدرسه، ۱۰ پروژه تکمیل آبرسانی و مشارکت در احداث ۲۷ واحد مسکونی مجموعاً با ارزش ۳۷۶ میلیارد ریال

همچنین در استان کردستان نیز با اجرای ۴۱۷۰ طرح برای کولبران استان، با ظرفیت اشتغال به میزان ۱۲۵۱۰ نفر و حجم کل سرمایه گذاری به میزان ۶۴۳۰ میلیارد ریال صورت پذیرفته است. 

منبع خبر: رکنـا