زیرنویس، گروه بین الملل: حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی همچنان علیه مناطق مختلف نوار غزه در کنار حملات توپخانه ای این رژیم ادامه دارد و خانه‌های مسکونی در برابر دیدگان جهانیان و سکوت مجامع بین المللی بر سر ساکنان آن ویران می‌شوند. سلسله حملات وحشیانه جنگنده‌های صهیونیست علیه مناطق مختلف غزه جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی […]

زیرنویس، گروه بین الملل: حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی همچنان علیه مناطق مختلف نوار غزه در کنار حملات توپخانه ای این رژیم ادامه دارد و خانه‌های مسکونی در برابر دیدگان جهانیان و سکوت مجامع بین المللی بر سر ساکنان آن ویران می‌شوند.

سلسله حملات وحشیانه جنگنده‌های صهیونیست علیه مناطق مختلف غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز همچنان مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند به طوری که محله الجنینه واقع در شرق شهر رفح و یک محله دیگر در مرکز شهر خانیونس در جنوب غزه دقایقی قبل شاهد حملات این جنگنده‌ها بود.

تنها طی چند ساعت گذشته بیش از ۳۰ فلسطینی بی گناه در جریان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه به شهادت رسیده اند.

بمباران مناطق مسکونی غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی

در این حملات تعداد زیادی از خانه‌های مسکونی بر سر اهالی آنها ویران شدند. حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی در شمال غزه به ویژه منطقه التوام و دیرالبلح در مرکز غزه نیز ادامه دارد.

تنها در یک مورد از حملات این جنگنده‌ها علیه مناطق مسکونی، خانه خانواده زعرب واقع در رفح برسر اعضای آن ویران شد که به دنبال این حمله وحشیانه دست کم ۹ تن شهید شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اطراف یک مرکز درمانی در شهر غزه را بمباران کرد. علاوه بر حملات هوایی، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطق مختلف نوار غزه را زیر آتش حملات خود قرار داده است.

مدیرکل وزارت بهداشت غزه در گفت و گو با الجزیره تاکید کرد: ما باید تا آخرین لحظه به کار خود ادامه دهیم. ما هرگز این مکان را ترک نخواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: بیمارستان‌های نوار غزه در حال حاضر مملو از آوارگان فلسطینی هستند.

بمباران مناطق مسکونی غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی

افزایش شهدای کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی

این در حالیست که هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر واقع در کرانه باختری چهار فلسطینی زخمی شدند.

منابع پزشکی اعلام کردند که در جریان شلیک نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینی‌ها در اردوگاه عقبه جبر، دست کم یک فلسطینی به شهادت رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین نیز تاکید کرد که با شهادت «محمد سلیمان نواجعه» نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی در این اردوگاه، آمار شهدای کرانه باختری از هفت اکتبر تاکنون به ۸۴ تن افزایش یافت.

همچنین وقوع درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در ورودی اردوگاه الامعری در شهر رام الله مخابره شده است.

شبکه المیادین نیز از یورش تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست به شهرک عاروره واقع در شمال غربی رام الله خبر داد.

بمباران مناطق مسکونی غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی

خبری از بازگشایی گذرگاه رفح نیست

از سوی دیگر علم صباح یک فعال فلسطینی مستقر در رفح در گفتگو با المیادین تاکید کرد: ما تا بامداد امروز شنبه شاهد هیچ اقدامی برای بازگشایی گذرگاه رفح با هدف وارد کردن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه نبوده ایم.

«منابع آگاه» روز گذشته اعلام کرده بودند که گذرگاه رفح روز جمعه به علت وجود موانع و اختلافاتی در گفت‌وگوهای بین مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی باز نخواهد شد.

پیش از این منابع مصری تاکید کرده بودند که به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه، دولت مصر روز جمعه گذرگاه رفح را بازگشایی می‌کند.

روز پنج‌شنبه دولت مصر اعلام کرد که جمعه گذرگاه زمینی رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بازگشایی خواهد کرد.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که با مصر و هلال احمر فلسطین برای بازگشایی گذرگاه رفح و کمک رسانی فوری به غزه همکاری می‌کند.

هلاکت یک نظامی صهیونیست در حمله موشکی حزب الله

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به درگیری و تبادل آتش در نزدیکی مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی طی روز گذشته اشاره و اذعان کردند که در جریان حمله موشکی حزب الله لبنان علیه پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و سه تن دیگر زخمی شدند.

روز جمعه اداره اطلاع رسانی جنگی حزب الله اعلام کرد: در واکنش به هدف قرار دادن خبرنگاران و حمله به غیرنظامیان در نزدیکی مرکز العباد که به شهادت عبدالله ربیع البقاعی منجر شد، رزمندگان مقاومت اسلامی نظامیان اسرائیلی را در نزدیکی پادگان برانیت با موشک‌های مناسب هدف قرار دادند.

در حال تکمیل

منبع: مـهر